sv: sv: sv: Nybagt LR-ejer (06-04-2010 17:29:49)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Jeg vil ikke klåge endegyldigt i hvorledes en RV8 reagerer, men stort set alle andre biler kan, i de temeperaturer vi har i øjeblikket, sagtens køre ud ad landevejen uden overhovedet at have en køleblæser igang.
Jeg tror så ikke den adskiller fra flertallet af andre motorer.
Under kørsel i kølig udendørstemperatur er der langt mere fartvind end nødvendigt for at køle en normalt fungerende motor. Selv i tomgang skal den kunne køre i en rum tid, før det går galt.
Så hvis der er varmeproblemer under disse omstændigheder, er der noget andet galt.
Hvis der er tynde udluftningsslanger involveret i kølesystemet, må disse ikke være blokeret af gammel slam og andet stads. Så går det galt.
Jeg synes ikke rigtig om, at køleren har været utæt og termostaten har hængt. Det lyder som noget, jeg før har hørt om, og det er som regel endt med, at man har skulle kigge på toppakningen som følge af overophedning.
Som regel er der en del fornægtelser involveret i sådanne sager!
Var det min bil, ville jeg få testet den for udstødning i køleren. :-(
mvh
Knud