sv: sv: Nybagt LR-ejer (06-04-2010 20:15:56)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Når man går fra tyske til engelske biler, bør man lige glemme "das gepruftes qualitet und reinheitsgebot am deutsches autos" et øjeblik og sætte sig ind i den engelske godtnok filosofi; i England monterer man vand- og afløbsrør uden på huset, for så er de jo nemmere at tø op når de fryser til om vinteren; man ændrer ikke noget der,
vist nok og engang har virket og man er for stolt til at erkende der er behov for forbedring. På den anden side kan man ofte drage fordel af manglende præcision samt god frigang i mekanikken som gør man kan halte hjem ell. videre til nærmeste værksted; en Afrikafarer fortalte han kørte flere hundrede kilometer i en seriebil med et knækket bagakselhus, resterne hvilede på drivakslen som så holdt sammen på skidtet.
V8`eren er en massiv klump og har behov for god kølekapacitet; på toppen af køleren sidder en prop med sekskant og kærv; hæv evt. bilen så dette punkt er højst, udskru proppen, gerne mens kold og påfyld kølervæske i ekspansionstank til væske kommer ud af prophul, pres og pump evt. på øverste kølerslange. Har aldrig følt det nødv. at teste ny termostat inden mont. hverken som proff. eller privat. Viscosemølle er sliddel og har begrænset levetid; skal lagres og transporteres i lodret stilling: når denne er varm og motor stoppet skal der være betydelig modstand når man drejer på plasticvingen.
Og "Last not least" velkommen i klubben!