sv: sv: sv: sv: sv: v8 motor i stedet for en række6ér (22-04-2010 02:16:21)
Jens B. Pedersen
Min motor kørte rigtigt dårligt da kondensatoren og knikser i tændingen var defekt.
Det så jeg da jeg satte en elektronisk omdrejningstæller på. Viseren dansede op og ned.
Ny kondensator, og nye platiner, så stod viseren klippestabilt. Og der var mere saft og kraft imotoren.
De små tendenser til skyden i udstødningen forsvandt også.
Status på motoren lige nu
Tændingssystemet er slidt med meget slør, hvilket gør at tændingstidspunktet ikke er nøjagtigt.
Men det hjalp at justere tændingen efter forskrifterne i værkstedshåndbogen.
Karburatoren kan jeg ikkelig huske modellen på, men mener det er den samme som din. Den sluger olien i dæmperen på ganske få kilometer.
Luftfilteret er det gamle standard olie filter.
I vinters gad den ikke starte, men da det blev varmt i vejret, startede den resolut og lige med det samme.
En halv omgang på håndsvinget og et hurtigt hiv, så kører den :)
Men den har et problem med fugt når det regner. Tror at reservehjulet på motorhjælmen samler vand op og leder det ned oven i tændrør og kabler.
I hvert fald starter den fint en lille times tid efter regnen er ophørt.
Jeg overvejer elektronisk tænding på den.
Og en renoveret karburator.
Og noget der holder regnvandet væk fra tændrør og kabler.
hilsen Jens