sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 09:56:06)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Hvis det vitterligt skulle vise sig, at den ene eller den anden kaserne skulle blive lukket, så tvivler jeg på, at de tilknyttede miltære øvelsesområder vil blive sat til salg/forpagtning.
For det første vil Miljøministeren ikke kunne se en fordel ved at give en begrænset gruppe mulighed for, at dyrke deres fritidsinteresse i et naturområde. Det giver ingen stemmer.
En driftstilladelse vil vi aldrig kunne opnå, da miljøjuntaen ikke tillader noget som helst andet end deres egne ideer!
Har Skov- og Naturstyrelsen først fået foden ind i døren, så sætter de sig på området med nogle rekreationsplaner.
Forsvaret er også underlagt CO2-kvoter, hvorfor det må anses for usandsynligt, at de vil give slip på områder, der ad naturlig vej bidrager til en forbedring af CO2-regnskabet.
Det er min politisk vurdering af en given situation, men det betyder ikke, at jeg ikke påskønner de positiver ideer herinde.