sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 11:59:45)
Anders Christensen #8316, reg. øsj
Jeg er helt med på idéen om et selveget område til tn kørsel. Men inden vi nu begynder at ha ondt af os selv, så står der fra politisk side at livgarden skal være i nærheden af amalienborg og fredensborg slotte ( mener det er inden for 50 km )
Så mede mindre der bliver tildelt forsvaret penge til en helt ny kaserne i nordsjælland ( og den tror jeg ikke meget på ) så får både livgarden og øvelsesterrænnet lov til at bestå. Det bliver nok mere det at der, med statens beløb til forsvaret, ikke kommer flere øvelser. Og hvor ville det være ærgeligt hvis vi fik mere tid i HØK!?
Livgarden uddanner både gardere til de kongelige slotte men også soldater til udsendelser, så de er ikke "bare" et regiment som der bliver nedlagt. Jeg ved godt at sammenlægninger kan komme på tale, men så er der stadig det med afstanden til kongen ( logistikken med at transportere soldater og materiel rundt i landet, samt omkostningerne, spiller en væsentlig rolle i vore dages forsvar )