sv: sv: sv: Hvid røg (24-05-2010 13:01:04)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f
Dyssespidserne er alm. slipdele og skal skiftes ligesom tændrør, intervallet er bare meget længere.
Det er godt at skifte spidser for hver 50.000km og samtidigt får man sat åbningstrykket på selve dyssen, det ændrer sig også hen ad vejen ved alm. slidtage.
Hvis hele dyssen, med den nye spids, kan holde åbningstrykket over flere afprøvninger, så er det kun nødvendigt at skifte spidserne.
Det er ikke noget man kan fedte med hjemme på køkkenbordet, der skal en proff. reperatør til opgaven.
Man kan evt. levere de afmonterede dysser til rep.fætteren, han hedder i øvrigt Dieselelektro eller lign.
Husk at montere med nye 2 x skiver og tilspænd med korrekt moment.
Bilen starter bedre og kører mere økonomisk med nye spidser, helt ligesom en benziner med nye tændrør.
Mvh
Kenneth Poulsen