tilbage

Land Rover Forum  

Index
118167: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (17-12-2011 16:40:16)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Har dette problem som er ved at give mig grå hår.....

Det hele startede med at jeg var ud og køre og så gik min motor ud og jeg kunne ikke starte den (falck hjem)

Jeg makkede lidt med den og kunne se at der var gnist og benzin mystisk at den stadig ikke ville starte.
Men jeg fik fat i 8 nye pløkker og ny tændspole og wupti så var der gang i den men havde udfald....hmmm

Så fandt jeg ud af at mit kabel som gik fra tændspole og til fordeler havde et brud (det var nu nok der problemet startede da den gik ud for mig)
Så idag har jeg sat nyt kabel på og var sikker på at det hele ville spille, men nej når jeg kører langsom og drejer hakker den som om at den mister tænding.
når det går lige ud er der ingen ting og kører jeg over ca.20km/t og drejer er der heller ikke noget man kan mærke.

Nogen som har haft samme problem eller kender til det.

På forhånd tak..

/Morten
Index
118176: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (17-12-2011 19:32:16) (svar på 118167)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Og du har selvfølgelig kontrolleret om der skulle ligge en ledning op ad styrestængerne/ratakslen - hvor der er slidt hul på isoleringen?

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
118179: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (17-12-2011 20:07:31) (svar på 118176)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
det har jeg ikke set efter, men gør det i morgen.

Tror nu ikke det er det for så burde det også være der når jeg kører over 20 km/t

Index
118180: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (17-12-2011 20:11:49) (svar på 118179)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
Er remmen til generatoren spændt og lyser ladelampen, når du sætter tænding på eller når du du kører meget langsomt ?
Index
118181: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (17-12-2011 20:45:00) (svar på 118180)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
remmen er rimelig stram ,den hyller ikke.
nej den lyser ikke når jeg kører langsom.
kan det evt. være noget med at servo pumpen belaster sådan at spændingen falder...ved den er langt ude for så burde lampen jo lyse, og de har jo heller ikke fælles rem....
????????????
Index
118184: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (17-12-2011 21:29:38) (svar på 118181)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
Servopumpen er mekanisk, så det er ikke den retning... jeg lurede bare på en sjælden fejl: for lavbatterispænding og løs generatorrem, der giver for lidt spænding til tændspolen, når hastigheden kommer under 20 km/h ved drejning.

Optræder symptomet ved drejning både til højre og til venstre?
Index
118185: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (17-12-2011 21:34:25) (svar på 118184)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
ja det gør den men nok mest venstre, men har ikke lavet en test på det...
Index
119052: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (10-01-2012 18:29:33) (svar på 118185)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Rettelse det er faktisk kun nå jeg drejer til højre
Index
118216: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (18-12-2011 20:16:31) (svar på 118184)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Så har jeg kørt lidt mere i den idag.

Og er kommet frem til følgende:
Den hakker både ved højre og venstre drejning.
Den falder også ud over 20km/t dog ikke vildt at mærke
Men hvis man drejer forsigtigt så gør den det ikke!!!!

nu er jeg ude i om der er et kabel som får dårlig forbindelse hvis motoren kæntre lidt når man drejer til den ene eller anden side, ja ved det er et vildt skud.

Kom til at tænke hvad sker der hvis stel ledningen mellem bil og motor
er dårlig ????? grunden til jeg har den tanke er fordi det er jo en ledning som jeg har "rørt ved" da jeg skiftede tændspole.


Ladelampen kommer frem ved tænding og går ud så snart bilen er startet
Remmen er fin strem.

/Morten
Index
118221: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (18-12-2011 20:42:52) (svar på 118216)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.220.127)
Snavs/vand i brændstofledning eller filter. Evt. defekt væltesikring, altså den der afbryder benzintilførsel hvis bilen vælter.
Index
118222: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (18-12-2011 20:56:01) (svar på 118221)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Prøver nyt filter i morgen, den der væltesikring er den til at få ny?? eller kan den kobles fra (er det lovlig og klogt??)
Index
118223: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (18-12-2011 21:26:08) (svar på 118222)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.220.127)
Om den fåes ny ved jeg ikke, men funktionen er den ganske enkelt afbryder strømmen til benzinpumpen hvis bilen vælter eller rammer noget. I diagrammet hedder den inertia-switch. Går udfra moderfartøjet er RRC. fra efter 1990. Men det er enkelt at trække ledning uden om. Det er dog en god ide at bibeholde sikring som hedder C4 og sidder før inertia og pumpe.
Ledningsfarve før inertia er hvid/blå og efter hvid/brun.
Det sikkerhedsmæssige aspekt ved at forbikoble er op til samvittighed.
Index
118224: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (18-12-2011 21:32:50) (svar på 118223)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
Du kan ved at omgå væltesikringen teste, om den er årsagen. Skulle den ikke være det, så sæt den i drift igen!

Jeg har set mennesker blive brændt op i en bil....
Index
118225: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (18-12-2011 21:51:33) (svar på 118224)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
lyder som en god ide poul, og hvis den nu er skyld i det så må man jo kunne finde en ny.

men tvivler nu også på at det er den.
Index
118238: Alternativ fejl (19-12-2011 09:11:18) (svar på 118225)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Kunne det være noget så simpelt som en løs forbindelse ved batteripolerne, eller et gammelt batteri, der er ved at falde sammen, så bundfaldet samler sig og kortslutter, når du drejer? Har du evt. mulighed for at sætte et voltmeter på batteriet og trække ledningerne ind i kabinen, så du kan overvåge spændingen mens du drejer (nok sikrest at gøre med en medhjælper i bilen, mens du drejer...).
RRC hilsen
Bo
Index
119050: sv: Alternativ fejl (10-01-2012 18:21:08) (svar på 118238)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Har idag haft et scop på min batteri spænding og den dykker ikke når fejlen opstår.
Index
119051: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (10-01-2012 18:27:30) (svar på 118176)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Der ligger ikke nogen ledning op af styrstængerne (-:
Index
118240: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (19-12-2011 09:33:25) (svar på 118167)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.30.33.34)
Hej Morten

Det lyder som en meget dårlig stelforbindelse mellem motor og ramme, f.eks. den der sidder på venstre side af motorblokken helt nede i bunden. Når motoren kører langsomt, f.eks. ved 20 km/t, bevæger den sig lidt på ophængene. Det samme gør sig gældende ved drejninger. Disse bevægelser er måske nok til at de sidste tråde i stelforbindelsen slipper taget et kort øjeblik med hvad deraf følger.


mvh Claus
Index
118277: sv: sv: 3.9 efi motor "falder ud" når jeg drejer (19-12-2011 20:37:49) (svar på 118240)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Så blev der monteret nyt stel kabel mellem motor og chassi.
Men øvøvøv det var ikke det.

Men da jeg stod med hovedet der nede kunne jeg se at den rem som går mellem krumtap og servopumpen så lidt løst ud.
Og da det er den som driver generatoren tror jeg måske at det kan være der jeg skal lede, så er pt. ved at finde ud af hvordan den skal stremmes op.