tilbage

Land Rover Forum  

Index
15616: Hjælp til serie II´er (14-06-2004 23:20:42)
Mads Bakker Madsen #5345, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.109.2)
Jeg har lige erhvervet mig drømmebilen, S II fra ´59, men har desværre også lidt problemer med koblingen(?) Jeg er for nylig flyttet til hovedstaden og er ikke så skrap som fortorvsmekaniker! Hvem kan anbefales? Har desværre haft, og har hørt om, dårlig erfaring med Box Auto. Findes der bedre alternativer...

Med venlig og Rover hilsen
Index
15619: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 00:57:53) (svar på 15616)
Ari Bach #6435, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.193.5)
Har kun gode erfaringer med Box Auto... Jeg har brugt dem en del gange og må sige at være fast kunde i deres biks oppe i Birkerød. En hurtig søgen i forumet med "Box Auto" i søge boksen viser der er mange der deler den mening. De er meget dygtige, og flinke.

Mv(serie3'er)hilsner...

Ari Bach.
Index
15626: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 09:14:25) (svar på 15616)
Verner / 451 - Østsj. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Mads.

Som så meget andet, vil der selvfølgelig være delte meninger om forskellig værksteder.

Alternativer er der da en del af, da enhver baggårdsmekaniker/grovsmed! burde kunne lave en del på bilen.
Hvad er 'lidt problemer med koblingen' iøvrigt?.

Land-Rover'lige hilsener.
Verner / 451 - Østsj.
Index
15661: sv: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 20:58:26) (svar på 15626)
mads (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.98.43)
Hej Verner.
Mit koblingsproblem er hovedsagligt, at jeg indimellem har meget svært ved at skifte gear og får af og til børstet `tænderne`lidt mere end en tandlæge vil anbefale! Så går det væk, men kommer så tilbage i endnu sværere grad. Sådan går det op og ned,og altså mest ned...

Angående Box Auto har jeg selvfølgelig også hørt mange gode ting om dem. Synes bare det var ærgeligt at jeg skulle have en mindre god oplevelse. Men alle kan jo have en dårlig dag og fortjener en chance mere...

Mvh
Mads
Index
15662: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 21:16:07) (svar på 15661)
mads (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.98.43)
Og skulle jeg måske lige tilføje, at i et lyskryds gik bilen helt i stå da jeg prøvede at få den i gear. Det var ligesom om at den ikke kunne ´trække´ det! Så fandt jeg også ud af den er svær at skubbe ene mand! Efter et par minutters tænkpause fik jeg den i 2. gear, startede motoren og trillede forsigtigt de sidste 500 meter hjem! Lyder det bekendt for dig?

Mvh. Mads
Index
15664: sv: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 21:23:11) (svar på 15662)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.165.170.98)
1. og 2. gear er usynkroniseret, hvorfor tandbørstning kan forekomme. Men check lige, om der er koblingsvæske på beholderen, der sidder til venstre på torpedoen.
Index
15672: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 22:54:28) (svar på 15664)
mads (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.98.43)
Hej Poul.
Det forklarer en del ang. forskellen på evnen til at kunne skifte gear henv. mellem 1.-2. og 3.-4. gear. Har undret mig..
Der er koblingsvæske på. Ikke helt til toppen, men måske et par cm under skruelåget!

Tak for svar.
Mads
Index
15687: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (16-06-2004 13:08:42) (svar på 15672)
Verner / 451 - Østsj. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Mads.

Altså; med fare for at fortælle dig noget, som du sikkert ved, vover jeg pelsen alligevel. Hvis du ikke laver dobbelt udkobling, mellem 1' og 2' og mellem 2' og 3' gear; så er der dømt tandbørstning. (Med risiko for brobygning og indsættelse af implantater til følge). (Og det skal vel at mærke foregå i et efter nutidens forhold, roliggtt tempo...).

Mvh.
Verner / 451 - Østsj.
Nu med 'bisserne skruet på'.
Index
15663: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 21:20:49) (svar på 15661)
Anker Mardal #6397, reg. vjy (medlem) (ip-adr: 217.20.63.10)
Hej Mads

Jeg har også en sII fra 59, det er en 88, den har samme problem, når den er kold kobler den fin ud, men når den har kørt en 30km så vil den ikke slippe helt, mest et problem når man skal sætte i 1. ved igangsætning, koblings punktet flytter sig ikke, har skiftet slave cylender, og udluftet.

Anker
Index
15673: sv: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (15-06-2004 22:59:32) (svar på 15663)
mads /5345 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.98.43)
Hej Anker.
Det lyder meget genkendeligt det du beskriver der. Har det hjulpet at skifte slavecylinder og lufte ud? Jeg har nemlig tænkt på at skifte slave- og hovedcylinder. Og lufte ud selvfølgelig.

Tak for svar

Mads
Index
15685: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (16-06-2004 12:58:58) (svar på 15673)
Anker Mardal #6397, reg. vjy (medlem) (ip-adr: 217.20.63.10)
Hej Mads

Ikke helt!, det er derfor jeg kikker med.
For det undre mig nemlig at koblings punktet stadig er over halvt oppe både varm og kold, men den vil stadig ikke slippe helt.
Jeg skiftede min slave cylender, da min luft skrue var rustet fast, før var mit koblings punkt lige inden den nåede bunden, og da var det meget svært at få den i gear ved igang sætning. Nu venter jeg med at tage den ud af gear til jeg holder helt stille, så slider det ikke så hårdt på tænderne.

Anker
Index
15688: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til serie II´er (16-06-2004 13:33:53) (svar på 15685)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Anker

Udluftning...udluftning ...og mere udluftning
Det kan være hel....des svært at få det sidste ud.

Du kan evt. også justere frigangen på hovedkoblingscylinderens stempelstang, hvis den mangler det sidste nøk for at slippe helt.(pedalarmen skal længere ind mod cylinderen)

mvh
Claus
(mand der har grædt og bandet over luft i systemet ( altså koblingssystemet)