23138:
sv: sv: sv: sv: sv: Dårlig Disco 3 (06-04-2005 21:06:00) (svar på
23132)
Morten Bibow & Gina Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 83.93.82.94)
Jeg er helt enig med Allan – for de penge en betaler for en ny Discovery 3, så skal lortet fungere. Rigtignok forventer vi ikke perfektionisme fra en Land Rover, uansett hvilke udgave det måtte være, men en ny bil lige fra fabrikken, med en pris på over millionen – så må man forvente at den er "i orden" og kan køre på landevejen. I dagesvis.
Mange ( om ikke alle) nye bilmodeller har børnesygdomme, men det er ikke ofte at det manifesterer sig som på Allans "3". Amerikanske forbrugerorganisation J.D. Power & Associates udgav for et stykke tid siden, deres sidste rapport om kvaliteten på nye biler. Land Rover Discovery lå plasseret på en solid sidste plads med et gennemsnitt på mer end 400 fejl i de første 3 års ejerskab(!!). Hvad??
Det er selvsagt helt uakseptabelt, selv for en Solihull-bil. For halvannen million køber man en bil – ikke en prototype.
Selv har jeg købt en Land Rover som er nogle år gammel. Jeg lever fint med de sære fejl der dukker opp. En skrue her, en nitte der, et verkstedsbesøg fra tid til anden. Det er jo en Defender for fanden! En traktor. En lastvogn. Et redskab. Men for fanden om jeg køber en luxus-Rover med datastyret undervogn, cappucinoautomat, digitalgearbox, joystickstyret surroundanlæg med chronografur, sæder med massage og opvarmede kopholdere – for at have den hentet af Falck hver anden uge.
( Wow, den kom bare ud......)
:-D Morten B