Kære venner.
Slap nu lige af et øjeblik.!.!.
Køber man en gammel Land-Rover og mener at man skal skifte motor, hver gang tændrørene er tilsodet, fordækkene skal pumpes, askebægeret er fyldt, ventilspillerum skal justeres, benzinfilteret er tilstoppet og andre småtrivialiteter; ja så er det jo slet ikke efter min mening, en Land-Rover man skal vælge...
Der er også mange som hér i forum hurtigt er ude med råd om nye tdi'er og andre 15-25.000 kroners investeringer, når det i mange tilfælde kan løses med at få armene ud fra kroppen ved en weekends arbejde og en udgift på en tusse.
Og man lærer noget ved "trial and error"...
I dette tilfælde har vedkommende "fået at vide" af en eller anden at "den ene stempelring muligvis har sat sig", hvorefter der skal skiftes motor...... Ja, gode dyr er rådne (eller gode råd er dyre)...
(For det fremgår jo ikke om motoren iøvrigt er nyrenoveret eller bare er iorden og efter en lille reparation, kan køre 100.000 km videre..).
Mit forslag går på at du i stedet køber en helt anden bil, da du sandsynligvis vil få det råd at skifte motoren (til en 200Tdi), torpedoen og forskærmene ud, næste gang din Land-Rover's e dørhængsler er slidt.....
Back to reality...
Mvh.
Verner / DL-RK 0451 og
www.stationwagon.109-serie3.dk