25652:
sv: sv: Køb af Freelander 1.8i (20-07-2005 08:05:21) (svar på
25650)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 80.161.201.186)
Jeg har en god ven der har en af de tidligere Freelandere 1.8i´er fra 1998. Han har haft den fra ny og den har bragt ham igennem tykt og tyndt (især når hans ellers fine seriebil ikke kunne køre).
Den kører hverdagskørsel, slæber rundt på bådtrailere, arbejdsture rundt i Norden og Europa, samt har lejlighedsvist kørt terrænkørsel, bl.a. kunne den meget imponerende komme længere op ad bakkerne end samtlige defendere der forsøgte, da vi en gang var i Kallerup grusgrav - ja, du læste rigtigt - og det skortede ikke på lyst til at forsøge, men ingen kom længere end freelanderen!
I kalkbruddet gik vi engang helt op på toppen af et stejlt punkt (hvor et par defender-fyre grinene holdt og kommenterede at "det kunne vi godt glemme, de havde forsøgt længe før det var lykkedes for dem"..
Vi satte os ind i Freelanderen og den kørte helt op på toppen, i første forsøg!
Det er ikke meget terræn han har kørt i den, men det jeg har været med til, har i den grad imponeret mig. Hvis man bare tager frihøjden i betragtning, kører den forbavsende mange steder.
Problemfrit har bekendtskabet ikke været, (har i grunden aldrig hørt om en 100% problemfri land rover?) men de få ting hvor det har været nødvendigt at blande Land Rover med ind i sagen, er blevet løst med fairness, til hans tilfredshed.
Den har efterhånden kørt en del km, knap 140.000 så vidt jeg husker og han er meget tilfreds med bilen og kunne ikke drømme om at skille sig af med den. (jeg har tidligere forsøgt at få lov at købe den, men nej.)
Det var så et indput fra et godt Freelander-bekendtskab, på anden hånd :-)