tilbage

Land Rover Forum  

30456: Et troværdigt værksted (02-01-2006 21:42:45)
Jan Christensen #7053, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.242.151.211)
Hej
jeg skal have skiftet min tandrem på min Freelander, er der en eller anden der kan anbefale et godt værksted i kbh. eller omegnen ?
M.V.H. Jan 7053
30461: sv: Et troværdigt værksted (02-01-2006 23:26:06) (svar på 30456)
Bo Lippert-Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.51.150)
Hej Jan,

Jeg har kun gode erfaringer med box auto i birkerød. De laver ikke andet end Land Rovere.

Held og lykke
Bo
30465: sv: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 08:42:36) (svar på 30461)
Jan Christensen #7053, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 130.228.29.38)
Hej Bo,- ja det lyder til at jeg skal en tur til Birkerød selvom jeg havde håbet på noget tætter på kbh. Under alle omstændigheder skal i have tak for hjælpen.
Ps: Ses derude
Jan.
30462: sv: Et troværdigt værksted (02-01-2006 23:51:40) (svar på 30456)
Niels Jesper Overgaard #3909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.163.38.210)
Hej Jan,

jeg ville også anbefale Box Auto, han er god.

mvh Jesper
30463: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 06:51:55) (svar på 30456)
Lars Chr. Blumensaadt #6555, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.96.230)
Hej Jan

Jeg bruger til min Freelander Frederiksværk karroserifabrik, de er dygtige, fornuftige priser, Chefen ( Leif )har selv en Freelander
30466: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 09:29:52) (svar på 30456)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.60.106.106)
Jeg vil også gerne anbefale Box Auto.

Jeg fik lavet en del der inden jeg flyttede til Bornholm, men har også anvendt ham et par gange efter at have flyttet her over.

Jan virker til at have en del erfaring, om modificeringer, tilbehør mv. der rækker langt over hvad standard mekanikeren har.

Forsøgte mig ellers med det lokale Mercedes Benz værksted her på Bornholm (Nyboes Auto). Det endte med at jeg har mistet tiltroen til værksteder der ikke har kendskab til modellen, efter at en simpel reperation, blev til en grim gang fusk med uoriginale dele, der nær havde kostet livet for konen og jeg selv.
Men det er en helt anden historie, som ikke har noget med emnet at gøre.

Moralen er vel at man skal lade nogen med LR erfaring pille med sit legetøj.
30467: sv: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 09:47:21) (svar på 30466)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Klap lige hesten.....
Der var tale om en Freelands-gris og ikke et almindeligt stykke engelsk lavteknologi. Freelanderen har en ganske almindelig motor som ganske almindelige mekanikere sagtens kan finde ud af. F.eks. er Honda Accord rigt repræsenteret i maskinhuset på benzinudgaven af grisen.
Der findes garanteret et "almindeligt" værksted på sydsjælland der nyder tillid i Land-Rover kredse, så Jan undgår en transporttid der overstiger reparationstiden.

med RR hilsen
Claus
30469: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 10:02:13) (svar på 30467)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 217.60.106.106)
Nu var spørgsmålet om hvem man ville anbefale i KBH og omegn, og ikke om man havde adressen på en Honda reperatør i Sydsjælland ;o)

Men vi kan da godt klappe hesten alligevel :o)
30492: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 20:31:28) (svar på 30467)
Jens Chr (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.35.86)
Lige en lille ting til Claus, det er ikke en Honda motor
der ligger i en Freelander benzin, men en K-Serie motor
fra Rover. 1,8 eller 2,5 V6
30513: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 09:00:04) (svar på 30492)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
og hvor tror du at Rover har den fra ??

mvh
Claus
30522: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 10:14:28) (svar på 30513)
boe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.116.63)
Hej Claus
Hvor tror du, at du ved den kommer fra? "husk dokumentation"

Jeg kan forøvrigt oplyse at Terminalen i birkerød får tomlen nedad herfra,
de har skiftet (måske skiftet) tandrem på min bil en 1,8i jeg har købt bilen brugt, af en som brugte Terminalen, hun oplyste at de havde skiftet toppakning ved 120,000km og ved 153000km skiftede de tandremmen hvad er det for noget fusk, (tandrem står i servicebogen)for mig er det normalt at en rem der har været afmonteret ikke kommer på igen.
jeg har selv skiftet tandremmen og den her gang også remstrammerhjulet som Terminalen åbenbart heller ikke finder det nødvendigt at skifte. Det er sgu at spille hassard med folks penge.
Det er utrolig nemt at skifte rem på en k-seriemotor, rem og strammer koster ca 1300kr og det tager mig ca halvanden time JEG LAVER IKKE BIL FOR ANDRE men er blot en oplysning hvis der er et værksted der bliver lidt for grådig.
Mvh Boe

30540: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 17:22:36) (svar på 30522)
Jens Chr (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.35.86)
Hej Boe som du selv er inde på så foreskriver LR at
en Tandrem skal skiftes når Topstykket har været afmonteret.
30523: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 10:29:33) (svar på 30513)
Henning Rogren (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Claus

Her er du gal på den. Hele idén med K-Serien var jo netop at have en britsk alternativ til Hoda motorene. Prøv evt at se www.austin-rover.co.uk for hele historien.

mvh,
Henning
RR 4,6 Stw
88" S2A Stw
- Begge uden Honda motorer..
30525: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 11:24:28) (svar på 30523)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
jeg skal ikke fornægte at maskineriet er udfræset og samlet på de engelske øer...men sikke dog de ligner noget fra den opgående sols land..pudsigt ikk´
mvh
Claus
..med US motor

P.S. Indlægget fra "boe" åbner igen debatten om anonymitet i debatforum. Et ellers godt indlæg bliver skæmmet af at afsenderen ikke vil stå ved sine meninger.
30530: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 13:13:14) (svar på 30525)
Boe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.116.122)
Hej Claus
Jeg venter med længsel på mit medlems#
Indtil vidre får du dette hint
http://www.club-corvette.dk/forum/user_details.asp?user_id=88

Med venlig hilsen Boe



30535: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 14:43:34) (svar på 30530)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Boe

At den administrative side af klubben ikke er optimeret 110% skal da bestemt ikke være årsag til opstød fra denne side, så vil jeg da istedet byde dig hjertelig velkommen i menigheden og mange gode oplevelser bland ligesindede selvom kontingentopkrævninger, medlemsnumre og klubblade og den slags ikke kan følge med, i det rasende tempo vi ellers bevæger os i. :-)

med lr hilsen
Claus Kjøller
30541: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 17:33:26) (svar på 30525)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.197.211)
Godt nytår!

Jeg vil på ingen måde forsøge på at indtage scenariet som Kloge Åge, men blot indskyde, at jeg for adskillige år siden besøgte et ”manor“ i Englands countryside for at køre i biler monteret med den da spritnye K-motor, som var udviklet hos Rover og i øvrigt med en svensk ingeniør - tidligere beskæftiget hos Volvo - som primus motor. Jeg husker ikke navnet, men det var i alle tilfælde hverken Yamamoto, Hitoshi eller noget i den retning og han var aldeles skandinavisk både verbalt og af statur.
Ganske vist havde Rover en overgang et vist samarbejde med Honda, som lurepassede - ikke ville bruge penge på at overtage Rover, men blot udnytte det britiske selskab til at skabe sig et europæisk brohovede - men endte med selv at blive lurepasset af tyskerne, da BMW overtog Rover Group fra British Aerospace.
K-motoren forbliver dog efter min opfattelse med at være af britisk oprindelse.
Må freden fortsat sænke sig over eders sjæle.

Vaya con dios.
Morten
30560: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (05-01-2006 09:05:33) (svar på 30525)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Rover/Land Rover 1.8 K-motor

Dette er iflg. de officielle kilder (fabrikken) en engelsk udviklet og produceret motor.

Utroligt hvordan en dansker, bortset fra øjne og måske husfarve kan ligne en japaner.

mvh og Godt Nytår
Ib 0219
30470: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 10:17:11) (svar på 30456)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.239.114)
Ja, hvis ikke BOX auto er Fløng Autoservice efter min mening et meget kompetent sted. Jeg fik skiftet mange LR motordele der sidste år.

Og umiddelbart er der desværre ingen gode steder i KBH. Jeg har ihvertfald ikke hørt eller læst om nogen. Men det ville være fedt, hvis der var - så sig endelig til hvis du kender et sted i KBH.

Held og lykke
30471: sv: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 10:57:08) (svar på 30470)
Niels-Henrik Riis Jensen #5025, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.255.39.58)
Min RR er blevet serviceret hos Muncks Auto på Frederiksberg, til min store tilfredshed. Du kan selv komme med reservedele, orginale eller ej, og er der noget han ikke rigtig ved noget om siger han fra (fx elektronik)
Det kunne være rart at vi kunne finde et "lokalt" værksted som så fik mere viden om LR. Ellers er BOX god.
/niels
30474: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 13:04:32) (svar på 30456)
Carsten Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Jeg har flere gange fået lavet min Defender hos Terminalen Birkerød A/S, prisen har været rimelig og så er der fuld garanti på reparationen hos en autoriseret Land Rover forhandler.

Mvh Carsten
30478: sv: sv: Et troværdigt værksted (03-01-2006 14:21:13) (svar på 30474)
Tina Hjordt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.63.66)
Hello,

Gå ind på www.landrover.dk og under Forhandlere findes aut. service. Det må vel være noget af det nærmeste, man kommer på dygtige - og af Landrover anbefalede - værksteder i DK. Jeg benytter også Terminalen i Birkerød, og der bliver man altid godt behandlet.
Godt nytår.
mvh
Tina Hjordt
30512: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 08:54:19) (svar på 30478)
Claus Christiansen #4995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.1.165)
Nu ved jeg ikke hvordan det ligger med Land Rover værksteder på den svenske side af Øresund, men jeg vil da gætte på, at når der lige netop er tale om det store eftersyn med tandremsskift, kan der være en hel del at spare. Da jeg i sin tid skulle have skiftet tandrem og lavet eftersyn ringede jeg til div. værksteder i DK og fik servicepriser på mellem 10 - 12.000 kr. - i hos Land Rover i Flensburg kostede samme eftersyn og tandremsskift ca. 6.500 kr. Så gad jeg egentlig godt køre 240 km og bruge en dag i Tyskland for at spare mellem 3.500 og 5.500 kr.
hilsen
Claus
30536: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (04-01-2006 14:55:57) (svar på 30512)
Nick Uhlmann #7357 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.4.129)
Hvis man ønsker at fået tilbud på at få lavet sin Land Rover i Sverige på et autoriseret værksted kan jeg anbefale Lani Bil i Helsingborg. Man kan skrive til Carl-Erik også kaldet Calle, på: calle@lanibil.se, og få et tilbud på service. Husk at priser er i svenske kronor og prisen skal ca. ganges med 0,80.

Hilsen.

Nick #7357
30604: sv: sv: sv: sv: Et troværdigt værksted (06-01-2006 12:09:32) (svar på 30512)
Dennis Jul Pedersen #6956, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.90.40.214)
Jeg fik skiftet min tandrem hos Vestergaard auto i Odense, de er autoriserede, til 2700,- + moms og jeg kom selv med delene, det kan man da ikke klage over.


Mvh.

Dennis Jul Pedersen
31452: sv: Et troværdigt værksted (31-01-2006 15:36:33) (svar på 30456)
Carsten Graulund-Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.3.225.210)
Hej

Der er noget jeg ikke forstår.

I denne tråd skrives der en hel masse om at skifte tandrem på en Freelander.
Nu ved jeg ikke lige hvad for en motorversion det er, men i en anden tråd "Tandrem Td4" er beskrevet at der ikke er tandrem men kædetræk til knastakslen på Freelanderen.
jf: http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?wurl=103&i=30516&f=&ex=1&s=freelander&uid=957578166.

Er der nogen der kan hjælpe mig ud af min forvirring.

Mvh
Carsten G-J
31455: sv: sv: Et troværdigt værksted (31-01-2006 16:47:40) (svar på 31452)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Frilandsgrisen kan også leveres med benzinmaskine....med
tandrem.

mlrh
Claus
31465: sv: sv: Et troværdigt værksted (31-01-2006 21:38:14) (svar på 31452)
Jan Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.151.211)
Hej Carsten,-
ja man kan komme langt omkring, når man stille et lille spørgsmål som f.eks. hvor finder jeg et værksted. Men det er da sjovt at læse de forskellige indfaldsvinkler til dette simple spørgsmål. Nå men tilbage til dig, min Freelander er en disel 2,0 fra 1999 med tandrem !!!!!
Om td4 er med kædetræk skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg tænker du nok snart få en forklaring om en kæde smedet på licens i Korea :-)

Vi ses derude
Jan.