Puha, Stéphane - den bli'r dyr, jfr. også Claus's og mit indlæg længere nede med udgangspunkt i de vurderinger, du kan finde på SKAT's hjemmeside.
Indtil for nylig kørte jeg faktisk selv i en 1998 90" Tdi'er med en - grundet den høje registreringsafgift - helt og aldeles umuligt realiserbar drøm om sæder bagi.
Har også tidligere forsøgt mig i "busbranchen", vil nogle sikkert kunne huske. Men det var ingen succes ;-)
I stedet blev det så hér for kun et par uger siden til hele 2 fluer i et smæk, nemlig med både den praktisk drøm om flere sæder i bilen OG drengedrømmen om en V8'er i én og samme bil - en 1988 V8 90"er hentet i Holland, synet, afgiftsberigtiget og indregistreret på hvide plader, jow-jow...
Bilen er i rigtig god stand og gennemrenoveret indenfor de seneste 2 år af en total fanatiker. Se billede :-)
SKAT vurderede den til kr. 28.000, og afgiften blev beregnet til lige over kr. 45.000.
I den forbindelse skal det lige bemærkes til Mortens regnevejledning herunder, at der heldigvis ikke betales 180% af hele vurderingen, men kun 105% af en del af den. Det hele kan du imidlertid læse om på SKAT, og her ligger også en god regnemaskine, hvor du på baggrund af en skønnet vurdering kan finde frem til afgiften.
Tror iøvrigt godt, det kan svare sig at være velforberedt, når du skal på SKAT. I mit tilfælde spurgte de faktisk, hvad jeg selv havde forestillet mig, da jeg "anfægtede" deres første bud. Og de var til min overraskelse til at snakke med...
Mvh Søren R.
1988 V8 90"
m/6 sæder ;-)