tilbage

Land Rover Forum  

Index
37513: Koblingscylinder - slavecylinder (30-08-2006 17:31:55)
Lui (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.19.117)
Hej Forum;

Har lige været ude og kigge på en 88 serie 3. Koblingspedalen er fuldstændig slap. I følge sælger er dette noget der opstået mens at bilen har stået ubenyttet hen, de sidste 3 måneder.

Jeg læst alle indlæg igennem her på forum + jeg at har studeret mine manualer. Men er dog nødt til at spørge alligevel :

Hvis koblingshovedcylinderen er færdig (slidt op, utæt etc) er det normalt at der er vædske tilbage i beholderen ?

Underforstået at hovedcylinderen er defekt, burde man så
også udskifte slavecylinderen med det samme når man alligevel skal bøvle med udluftning? Er det god kotume og skifte kobberrør og nibler også i forbindelse med arbejdet.

Hvad koster en ny hovedcylinder + slavecylinder ca. ? Jeg nåede ikke at ringe til Midt Jysk inden de lukkede.

På forhånd tak,

Lui medl. 5621

Index
37514: sv: Koblingscylinder - slavecylinder (30-08-2006 18:32:47) (svar på 37513)
Michael k (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.198.210.70)
hej..

vi har lige skiftet hovdecylinderen på voers 88" jeg mener den kostede omkring 300-400 kr.
Index
37517: sv: Koblingscylinder - slavecylinder (30-08-2006 19:40:06) (svar på 37513)
Peter Sølvtofte #6380, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.109.12)
skift begge cylindere nu du er igang, hvis den ene er gået, så smutter den anden med garanti 14 dage efter....

rør skifter du kun hvis de trænger/niplerne er groet fast etc.

Der er ikke meget plads i en 110'er så sikkert heller ikke i en 88, men med lidt (meget) banden og svovlen kan det lade sig gøre..

god jagt/arb lyst
Peter
Index
37520: sv: sv: Koblingscylinder - slavecylinder (30-08-2006 20:47:13) (svar på 37517)
Lui (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.19.117)
Det er bøvlet at komme til, ingen tvivl om det. I min værkstedsmanual anbefaler de også at man piller skærmen af.

Nu får vi se hvad jeg har fingersmidighed og tålmodighed til.

Mvh. Lui medl. 5621

Index
37521: sv: sv: sv: Koblingscylinder - slavecylinder (30-08-2006 21:14:24) (svar på 37520)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.166.130.230)
Hej Lui
I sin tid jeg havde en 109" skar jeg et hul i skærmen, som så blev blændet af bagefter. Det er sværere at komme til koblingscylinderen i en seriebil end en 110".
God arbejdslyst

Hilsen Steen 0411
Index
37533: sv: Koblingscylinder - slavecylinder (31-08-2006 13:28:25) (svar på 37513)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.80.195)
Nu har jeg kun haft fat i 3 stk. biler, men har på alle 3 kunnet konstatere at slangen der forbinder karosse udstyret med chassis udstyret har været meget slidt, den ene sprang faktisk... slangen er på beste UK engeniør-vis placeret således at den nager mod chassiet, og derved bliver slidt...

Og der er ikke meget plads, skift det hele, du vil med sikkerhed irritere dig gul og blå, hvis du med kort interval igen skal til at rode i det trange pladsforhold.

/Tom
Index
37534: sv: sv: Koblingscylinder - slavecylinder (31-08-2006 14:10:48) (svar på 37533)
Lui (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.19.117)
Tak for tipsne !

Det minder mig om at jeg har nogle billeder liggende af en 88"er med fronthængslet kølerhjælm/skærme. Det må da være den optimale løsning.

Jeg uploader billeder snarest.

Mvh. Lui, 5621
Index
37535: sv: sv: sv: Koblingscylinder - slavecylinder (31-08-2006 15:16:40) (svar på 37534)
Kristian Jensen #2775, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.63.246.78)
Hej Lui !!
Det er ikke så svært at pille skærmen af - det vil jeg anbefale, så kan du samtidig få gjort rent og evt. udbedre andre skader i pladerne ved pedalerne .....
Gad vide om Steen også bare har et par huller i fronthjælmen til at skifte tændrør og på fylde olie ?????
(Her skulle så have været en kæmpe smiley)
Med rover hilsen
Kristian
Ps.: Har selv prøvet at skære hul i topper af skærmen, og konstaterede at der er meget bedre plads hvis skærmen afmonteres.