38046:
sv: RR årg. 1997-1998 (19-09-2006 19:00:47) (svar på
37988)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.187.247)
Jeg er selv den lykkelige (og benzinkøbende) ejer af at lignende køretøj.
Man kan ikke umiddelbart sige, at lige netop den årgang skulle være mere udsat end andre - omvendt er nyere årgange mindre udsat en omtalte - dels pga, udvikling men da også simpel alder og givetvis km-forbrug.
Find en bil der har fået rustbeskyttelse så tidligt som muligt - rust er ikke noget problem (bilen er delvist lavet af aluminium) men eventuelle problemer er bedst forbygget frem for helbredt...
Motoren er stærk som bare fanden - den må blot ikke blive varm - og hvornår bliver en motor det - jo hvis vandpumpen står at - det hænder (Spørg eksempelvis Morten Olsen.. du ved ham med fodbold) men almindeligvis er problemer ikke hyppigt forekommende...
lidt fejlmeldinger over defekte pærer (og meldingen er god (og sand) nok... ny pære i og så videre i livet..
tjek at luftaffjedringen virker uhindret og uden mislyde - der er nogle luft- og tørrefiltre, der skal skiftes med faste intervaller - piece of cake arbejde...
automatgear skal skifte uden ryk og lyde - siger klonk ved bakgear med mellemrum - helt normalt.
den er billig i dele... det er drivmidlet der kan tømme pungen, men det ved man når vælger en sådan bil.
vælg en dansk bil - der kan du få noget historie og papirer på bilens liv... glem importbiler... for dårlige... for lidt viden og for meget km-fusk..