tilbage

Land Rover Forum  

Index
40558: Røg i tomgang 90" (10-12-2006 20:11:20)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.120.63)
Hej Forum

Jeg har netop i dag hentet min nyindkøbte 1987 90-tommer i England. 10.000 kr! og 190.000 km. Den har dog et par sygdomme som jeg gerne vil have hjælp til at få kurreret.

Motoren 2,5td starter perfekt og kører som en ny bil, men når den er kold oser den med lyseblå røg (meget) efter et minut er røgen helt væk og ellers er der intet at se og trækker fint.

En anden ting er, at der løber dieselolie ud fra den forreste dyse, der hvor den er monteret i topstykket. Sidder der en pakning/ o-ring eller noget som kan være utæt?. Jeg forstår ikke hvorfor at dysen ikke har geving ned i topstykket som på min polo i stedet for de to støtter med møtrikker. De er mærkelige de englændere.

Jeg er glad for bilen, den kører godt og det er ikke svært at køre højrestyret. Der er ingen fare for at det kommer til at koste en bondegård hos told og skat, da den er nemlig ikke er for køn. Den har en nyrere chassisramme i super stand og med nye polybøsninger. Planen er at restaurere den totalt, derfor skulle den være billig, da alt alligevel skulle renoveres.

Nu med højrestyring

Index
40559: Røg ved koldstart. (10-12-2006 20:13:29) (svar på 40558)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.120.63)
Ny overskrift da denne passer bedre til emnet!

Der er ikke problemer i normal tomgang.
Index
40660: sv: Røg ved koldstart. (12-12-2006 21:39:58) (svar på 40559)
Jesper Højer Petersen #5437, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 212.10.27.54)
Hej Claus.


Den blågrå røg kan både være olie eller uforbrændt diesel, det kan lugtes, hvis det er diesel så afgiver det en meget skarp lugt med et stref af diesel,og det plejer at forsvinde når motoren bliver varm, hvis det er olie så er lugten ikke nær så merkant og den vil ryge hvergang du giver gas efter at motoren har kørt tomgang i et stykke tid...

Mellen dyssen og dit topstykke ligger der en kobber pakning også kaldet en "flamme skive" den kan være utæt, og fejlen kan ikke ses på skiven, men et godt råd er at udsk. dem alle 4. de koster ikke særlig meget jeg vil tro at det bliver under 200 kr... monterings måden af dysserne er den samme som på mange lastbil motor´er og det er aldrig noget problem af tage en dysse op, hvorimod hvis den er skruet ned i "toppen" er den ikke til at få op med mindre du har den specielle lange top...

MVH. J.H.P
Index
40672: sv: sv: Røg ved koldstart. (13-12-2006 09:26:52) (svar på 40660)
Walther Ehrenreich #4563, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.165.86.66)
Der er to pakninger, en kobber skive OG en flammeskive!!