47979:
sv: sv: sv: Weber conversions kit V8 (27-06-2007 10:52:09) (svar på
47934)
Hans Blankenfeldt #1659, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 194.255.16.202)
Hej Rasmus
Jeg har gennem de sidste 12 år kørt ca. 245.000 km i min 110" V8 bus fra '89. Den er som din forsynet med SU'ere. På et tidspunkt (længe,længe siden) havde jeg samme drilleri som du er rendt ind i.
Jeg var heldig at finde en dygtig mekanikker nordvest for Århus som bl.a. optimerede rallybilers motorindstilling. Med afmonteret forreste kardan og centerdiff.lås i indgreb kunne hans rullefelt bruges til justering af mine SU'ere.
Første trin bestod i tæthedsundersøgelse af indsugningssiden (dieselstart,æter,sprayes omkring diverse samlinger ved manifold og karb, - utætheder giver øget omdrejningsniveau i forhold til tomgang). Med dette bragt iorden gav en grundig, præcis justering og tilvirkning af nåleventiler en stærkt forbedret moment-/effektkurve. Jeg skriver dette i en arbejdspause og har ikke de præcise tal; - hukommelsen siger HK 127 før/ 142 efter, målt på baghjulene. Brændstofforbrug nærmest uændret. Udgiften ca. kr. 700,00 + moms.
Justeringen har vist sig at holde ca. 3 år/ 40.000 km.
Prøv at finde en dygtig justeringsmand i dit område og få dine SU'ere til at fungere, de er slet ikke så dårlige!
V8 hilsen Hans B.