49865:
sv: syn i herning (14-08-2007 15:02:54) (svar på
49860)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 194.255.15.178)
Jeg kørte min Safaribil til en synshal i Odense og forklarede at han altså IKKE måtte bremseteste på rullefeltet og heller ikke måtte trække parkeringsbremsen under kørsel. Og henviste så til det med parkeringsbremsen i manualen.
Det respekterede han, ellers så var jeg kørt et andet sted hen.
Ligeledes var der første gang problemer med trækket, det bad jeg ham også tage stilling til inden jeg kom igen. Hvis han ikke ville godkende trækket, ville jeg skifte det til et nyt tilsvarende (med typeskiltet intakt...) inden jeg kom igen 2.den gang. Han sagde så "vi kan godkende som det er"
Nu er jeg efter 4 gange 2xLr og 2 gange ascona nærmest stamkunde.
Han kan ihvertfald sagtens huske mig, og jeg får en god behandling.
Du skal bare sikre at synshallen forstår at DU ved mere om din bil og behandlingen af den, end de gør.
Og så skal det mekaniske jo bare være i orden, så de ikke begynder at finde små fejl. De summer jo op til et dårligt indtryk.
Min kaldte de "en gammel traktor" og accepterede dermed slør i det ene forhjulsophæng ...
Hvis du i ord og handling viser du har styr på din bil, så vil de opføre sig pænt. Ellers går du igen.
Jeg tror faktisk jeg startede med at komme og vise billeder af den og spurgte hvordan de forholdt sig til nogle detaljer på bilen. De reagerede positivt, omend uforstående. Nå-ja så blev det så mig der styrede det show ved det endelige syn, selvfølgelig med respekt for deres arbejde....