Her er lidt læsestof om renovering af kardan:
http://www.difflock.com/diffmag/issue7/project110/index.shtmlhttp://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PR-35Spline/index4.htmlDen sidste er godt nok ikke en LR, men principperne er de samme.
Hvis du er semi-habil amatørmekaniker, er det ikke svært. Du skal bruge skruestik, gummihammer, toppe, nøgler og en låseringstang. Vær forsigtig at hætterne ikke kæntrer når du presser dem på plads, eller at nålene bliver bøjede. Når den er samlet skal den gå tight, men ikke stramt. Ingen slup eller knæk-lyde.
Det tog mig ca. 3 timer første gang. Men de to brugte jeg på at skrue kardanen af og på! Det kan være svært at få nøgler på boltene. Hvis du har lift bliver det ca. 1 mia. gange lettere ;-)
Køb kryds MED smørenippel. De er lidt dyrere, men de er lettere at samle - ingen overtryk når man presser hætterne på. Og så kan de smøres og holder længere - hvis man husker at smøre ;-)