Hej.
Jeg skal faktisk på arbejde imorgen, i kraft af mit job som kirkesanger... Så jeg har en "lovlig undskyldning", da folket da skal have langfredagssalmerne med ;-)
Jeg kan forresten lige en historie eller to fra sidste års snestorm:
Jeg lånte mine forældres 90" TD5 på en tur fra Byrsted (mellem Nibe og Støvring)til Viborg T/R efter dele til min egen 90" 2.5TD, som skulle have ny toppakning. Det sneede kraftigt da jeg kørte mod Viborg, og hjem igen var A13 blokeret af sne og biler. Jeg fik sneglet mig forbi nogle fastkørte biler, og ved Sønderup mødte jeg en politibil der holdt på tværs af kørebanen for at stoppe al trafik nordfra. De havde lige et enkelt spørgsmål: Hvor kommer du fra? Jeg kunne så fortælle at jeg kom lige fra Viborg. Hvortil den ene politimand svarede: Imponerende...der er ikke kommet nogen igennem den sidste 1 1/2 time...FED BIL! :-)
Dagen efter var jeg ude igen - skulle vist i Brugsen. Der kørte jeg ca. 20 km/t på en kommunevej. Pludselig kom der en bil med meget høj fart bagfra og overhalede! Jeg kunne se at det var en Nissan Pathfinder. Denne fortsatte ca.200m. hvorefter han ramte en drive og røg i grøften uden dramatik eller skader. Grøften bestod i en græs-rabat og en plovfure, og han var bare kørt HELT fast på lavprofilerne. Jeg stoppede selvfølgelig og spurgte om ikke han ville have noget hjælp, hvortil føreren svarede: NEJ! DU SKAL BARE SKRIDE!!! Derfor kvitterede jeg med at overhale ham udenom - på marken - og køre gennem 1 m snedrive foran hans bil. Så bliver man nemlig lidt sur - når andre ikke opfører sig ordentligt.
Dagens morale: Kør ordentligt og hjælp andre. Og så siger jeg bare: GOD TUR *{8~)
God påske til alle
Hilsen Jens