Undskyld min nysgerringhed, men er der en specifik - miljømæssig? - årsag til at du ønsker mineraloliefri undervognsbeskyttelse?
POR15 er rigtig godt NÅR det virker - problemet er at metallet vist helst skal være lidt rustangrebet førend POR15 kan hænge ved.
Hammerite virker ikke til chassisrammer. Det skaller af for hurtigt.
Corrostabil zinkgrunder har jeg gode erfaringer med; men den er ekstremt tyndtflydende og vanskelig at arbejde med når man står/ligger under en bil. Desuden skrabes den let af ved mekaniske påvirkninger - eksempelvis stenslag eller kørsel i terræn.
En mulighed jeg ikke har prøvet; men har hørt RIGTIG meget positivt om er Zinga (
http://www.zinga-uk.com/zinga_main.html)
Det er en beskyttelse på linie med varmgalvanisering; men til påføring med almindelig pensel. Benyttes bla i off-shore applikationer og til maritimt brug. Ulempen er at emnet skal forberedes med næsten samme grundighed som før varmgalvanisering...
Derudover findes der en svensk ide - undervognsbeskyttelse på linoliebasis... Det kan købes hos Biltema og hos JULA, hvis du skulle komme til sverige - JULA er en slags "Biltema på steorider..."
/Kim Horsevad