Hej Søren, jeg er enig i at det er vigtigt at det er korrekt gengivet/forstået, jeg forholder mig til dette:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Modelskifte
Hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være under 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer, fx monterer andet bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale, fjedre, støddæmpere, udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Som jeg har sakset herfra:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110565&vID=201310&i=260&action=close#i110565.
Der er selvfølgelig ikke nogen entydig opskrift, det ville blive alt for omfattende, men det bedste råd må være, at få en skriftlig erklæring om, at det projekt man har gang i vil kunne tillades.
Og her skal man være opmærksom på, at en ting er, om det er teknisk lovligt (synshallen, noget andet er om det er afgiftsmæssigt tilladt. (SKAT)
Synshallerne har i øvrigt oplysningspligt overfor SKAT.
Jeg vil bare gerne forebygge, at der er en der får skægget i postkassen og enten må bygge tilbage eller betale en ny afgift.
Og flere af de på Forum forelagte projekter, indbefatter jo både motor og gearkasse.
Så rådet, igen, må være SPØRG i synshallen, de skal vide det.
Mvh
Kenneth Poulsen