tilbage

Land Rover Forum  

Index
100180: Motorskift - overvejelser (26-07-2010 00:14:47)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.236.2.125)
Hej alle,

Min LR 90, 2,5 TD fra 1988 med ca. 330.000 km på bagen mangler i den grad motorkraft. Faktisk dømte værkstedet den ude da stemplet i motoren revnede og jeg derfor kun kunne køre med en væmmelig røg udvikling til følge og med stærkt nedsat trækkraft.

Kloge hoveder har anbefalet mig IKKE at renovere motoren - det bliver for dyrt. Jeg har heller ikke råd til at hælde yderligere 12-15.000 i en TDI200 eller 300. Jeg overvejer således at lægge en Nissan TD27 eller en Iveco motor i som jeg kan få billigt, men som jo giver alskens ulemper mht skafning af reservedele og konversionskit.

Er der nogen som kan henvise mig til ;

- et medlem der med success har foretaget skift til en uorginal motor
- et sted hvor jeg kan købe konversions kit.

Takker for hjælpen på forhånd!

Med venlig hilsen

Kristian


Index
100181: sv: Motorskift - overvejelser (26-07-2010 01:26:18) (svar på 100180)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Prøv at snakke med Bent i stalden :)

http://www.landlyst4x4.dk/

han har lavet flere Land Rover ombygninger til Ivecomotore.

Men det bliver nok ikke billigere end at lave en ombygning til 200Tdi.
Du kan f.eks. få en hel gennemrusten Disco 200Tdi i Britanien for ca. 5.000,- dkr.

Min teori er at bilen holder prisen bedre / er nemmere at sælge, hvis der kun er Land Rover stumper i den.

Men så'n er der jo smag og behag.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
100187: sv: sv: Motorskift - overvejelser (26-07-2010 11:46:03) (svar på 100181)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.236.2.125)
Hej Kenneth,

Jeg er såmænd ikke uenig med dig i at den sikkert holder prisen bedre hvis der kun er originale Land Rover dele i og jeg ville da allerhelst sætte en TDi200/TDI300 i, men de priser jeg indtil du skrev, havde fået oplyst, var simpelt hen for dyre i forhold til bilens øvrige stand. Men nu vil jeg lige undersøge alle muligheder inden jeg beslutter så jeg takker for henvisnngen til Bent.

Hilsner
Kristian
Index
100188: sv: Motorskift - overvejelser (26-07-2010 12:43:29) (svar på 100180)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 193.162.34.10)
Hej Kristian


Jeg kører med Iveco motor på tredie år og jubler stadig over denne konvertering, ønsker du informationer om sådan et projekt er du meget velkommen til at kontakte mig, mit telefon nr. står i medlems listen..

V&B Tom
Index
100189: sv: sv: Motorskift - overvejelser (26-07-2010 13:29:40) (svar på 100188)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.80.185.58)
Hej.
Jeg har lige købt en Serie 3 109" med en Toyta motor i.De tidligere ejere var meget glade for Japaner kværnen.
Hilsen Niels Mikkelsen
Index
100196: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (27-07-2010 11:41:19) (svar på 100189)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
For lige at sætte tingene i perspektiv så kan man jo altid sætte en "anden" slags motor i bilen Men en 200 tdi koster ikke 12000 kr. spørg Ole Pedersen i det vest jyske han vil nok give mig ret.
Så læg nu bare den 200 tdi i bilen den passer ret meget over idin bil.
MVH Jens E med en 200 tdi i en lightweight der har lært lektien.
Index
100199: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (27-07-2010 16:09:39) (svar på 100196)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.236.2.125)
Hej Jens,

Jeg fik oplyst at en 200 TDI koster ca. 7000,- og man skal regne med 4-5000,- til at få den lagt i. Jeg aner ikke om jeg selv kan gøre det så jeg har for en sikkerheds skyld budgetteret med en der gør det for mig :)

Det er da kun dejligt hvis det kan gøres billigere..!!

med LR hilsen

Kristian
Index
100200: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (27-07-2010 17:01:26) (svar på 100199)
Rasmus Nielsen #8282, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.8.176)
Hej,

De beløb du nævner ovenfor lyder billige i forhold til hvad jeg har hørt og set i DK. Tør man spørge hvor får sådan et tilbud?

MVH Rasmus
#8282
Index
100201: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (27-07-2010 18:42:14) (svar på 100200)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.193.130)
Det lyder dejligt billigt for DK. Vil også gerne vide hvem der sælger motorer og udfører motorskift med det hele til den pris.

Jeg har da modtaget og afslået væsentligt dyrere estimater.
Index
100202: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (27-07-2010 22:41:57) (svar på 100201)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.166.18.100)
For to år siden lagde jeg en 200tdi i min 88". Jeg hørte priser op til kr. 20.ooo,- for en motor med div. tilbehør plus arb.-løn.

Jeg endte op med et tilbud på kr. 13.000,- for en motor fra en Disco, det eneste der manglede var en prop til ekspansionsbeholderen. Med materialer til rf udstødning, nye inderskærme, ny-konstrueret front i rf stål og div. andre småting løb den samlede udgift op i ca. kr. 20,000,-.

Svigersønnen har en 88"er med en MB 300d n/a . Vi har lige skiftet lejer i den da smøringen havde svigtet. DET VAR DYRT i stumper.

Med 200tdi hilsen

Peter Hansen
Index
100203: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (27-07-2010 23:05:56) (svar på 100200)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.236.2.125)
Hej,
Det var fra en kontakt som ville hente motoren i England og lægge den i for mig og beløbet var anslået. Hvis det lyder for billigt, gør det jo mit oprindelige spørgsmål endnu mere relevant - nemlig at lægge en uoriginal motor i.

med venlig hilsen

Kristian
Index
100204: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (28-07-2010 08:19:47) (svar på 100203)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.118.253)
Hej Kristian

Jeg ville helt klart holde mig til en 200 TDI.
Den kan monteres let din bil uden de store tilpasninger og du holder dig til originaledele og en del har gjort det før, så der er megen erfaring at hente her og sidst men ikke mindst - garanteret den er lettere at sælge, hvis du en dag kommer der til.

Som tidligere nævnt så kan du købe en komplet Disco i UK fra 4000 kr. dertil skal du nok ligge 3000 til afhentning.
Men så har du også stumper i overskud som kan sælges herhjemme.

En anden løsning er at købe en motor derovre og få den fragtet hjem, det koster ca. 1500 kr. i fragt afhængigt af hvor den skal hentes.

De dele du skal bruge til at montere en japaner, kunne jeg forstille mig, skal laves specielt og dette kan der hurtigt gå mange timer med = højere montage pris.

Held og Lykke

Morten
Index
100205: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (28-07-2010 09:28:55) (svar på 100204)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Jeg ville aldrig købe en brugt LR med uoriginale dele/motor. En LR er en LR og så skal den ikke pludselig mixes med alt muligt andet man lige kan finde (billigt). Ihvertfald ikke til mig.
Iøvrigt kan du overveje at få det hele lavet i UK - så er det kun transporten der koster. Resten - dvs. alle dele og arb. løn - er billigt. Og så kan du jo køre hjem igen!

Køb et par engelske LR magasiner og tjek annoncer - eller se på nettet.

Held og lykke

Td5 hilsen
Index
100206: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (28-07-2010 12:09:05) (svar på 100205)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.231.66)
Jaja Søren, nogle kan lide moderen, andre synes bedre om genboens datter. LR har selv lagt outsidermotorer i deres biler, VM BMV FORD ja sågar Rolls Roycemotorer. I øvrigt er der adskillige tråde om emnet. Selv kører jeg på 3. år med 2.8L Daihatsu TD fra en Rocky i en tidlig 110" og er godt tilfreds, intet olieforbrug ell. spild, god brændstoføkonomi og rimelig trækkraft fra beskedne 88HK som samtidig gør at synsmanden ikke slår sig i tøjret. Der er pt en billedserie på Reg. SSJs hjemmeside om en lignende konvertering.
En af de mange fordele ved Daihatsumotoren er at tilslutningerne vender rigtige vej, udstødning, kølerslanger osv.
Index
100207: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (28-07-2010 16:22:49) (svar på 100206)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.18.77.46)
Er enig med dig, ang Daihatsu motorer, selvom min sad i en "Rocky" MEN Ligeså imponerende motoren var, må man konstatere at under entusiastiske terræn forhold, var gearkasserne for svag. Aksler er bom stærke, og differne ligeså, sålænge de får deres olieskifte hver 40K. Men under vanemæssigt terræn brug, skal der bedre gearkasser til. I øvrigt, kan dette motor knap overraske, da den er IKKE Japansk designet, men en antik Bedford fra ca 1930, bare gjort metrisk!
I øvrigt er jeg nysgerigt angående omdrejninger? Hvordan går det med en motor som trivedes under 2700 O/min i din 110? eller har du foretaget dig noget med gearing?
Hilsen, David, på ferie i Telemarks Højland, i ex-mil One-Ton.
Index
100283: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift - overvejelser (01-08-2010 16:32:43) (svar på 100207)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.251.73)
Jo David, der kom en transferkasse fra en 90" i, med udveksling 1.41 i stedet for den oprindelige 110" 1.66.
Det gav 110"eren længere ben. Nu 35Km/t ved 1000 motoromdr. så der kan holdes Defenderfart (95Km/t) når forholdene tillader. Mht. kuldechok om vinteren når kold diesel kommer direkte fra tank og dysespray lader en del at ønske, så fik jeg et fif af den til Landsarrangementet inviterede engelske Cameltrophymek. Monter et forvarmerelement som man bruger til planteoliedrevne Land Rovere, elektrisk så der er øjebliklig respons i modsætning til kølevandsoperede.