tilbage

Land Rover Forum  

Index
101177: Detroit Locker (28-08-2010 10:49:45)
René Davidoff #6283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.28.147.14)
Jeg er usikker på hvordan en detrit locker virker.

Jeg ved godt at den forhindrer at det ene hjul spinner mens det andet trækker, men hvad sker der ved kørsel på landevej når man naturligt følger vejens forløb?

Er begge hjul så også låst eller tillader den det yderste hjul i en given kurve at differenciere hastigheden fra det inderste hjul?

Er det en ren mekanisk funktion eller er der noget EL forbundet til Detroit Lockeren?

Har det nogen betydning for virkemåden hvis man trækker en tung trailer / campingvogn.

Det skal lige indskydes at det er på bagakslen der skal monteres en Detroit Locker.

mvh.
René Davidoff
Index
101190: sv: Detroit Locker (28-08-2010 15:55:10) (svar på 101177)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.103.2)
Hejsa

Detroit Locker er altid låst i en klo der sidder istedet for planethjulene. Når det inderste hul kører langsommere end det yderste på hårdt underlag låser det op. Man kontrollerer det ved at have løftet bagakslen, når man kører baghjulene hver sin vej låser det op, så snart man lader hjulene løbe samme vej låser det. Det er rent mekanisk. Der skal ikke forbindes noget udefra.

Så det låser op i en skarp kurve, det siges at virke bedst på 100" og derover. Jeg har det selv i min 110" og har aldrig oplevet problemer ved trailer kørsel.

Der er mange meninger og rygter om Detroit ligesom der meninger om alt muligt andet. Jeg syntes det virker super. Dog har jeg set ved skarpe drej i en 90" i fedtet føre at det kan have svært ved at låse op, således at bilen ikke drejer så godt. Men det er mest hvis du også har True Trac foran.

Det er "Fit an forget" Spær efter min mening.

Mvh

Mads







Index
101191: sv: sv: Detroit Locker (28-08-2010 16:41:04) (svar på 101190)
René Davidoff #6283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.28.147.14)
Hej Mads.

Tak for svaret, detroit lockeren skal erstatte slidte planethjul på en Disco 1.

Så kan jeg roligt afvente reperationen.

mvh.
René
Index
101193: sv: sv: sv: Detroit Locker (28-08-2010 17:40:43) (svar på 101191)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.148.67)
Ja! overveje lige ARB Air-Locker først. Den er absolut problemfri på landevej! (Låst, eller ikke låst) Det er kun krone & spids hjul fra original diff som bliver tilbage, og erfaringer er at Air -Lockers diff er noget stærkere end hvad de fleste fabikker laver.
Index
101194: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker (28-08-2010 20:08:14) (svar på 101193)
René Davidoff #6283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 90.184.227.106)
Hej David.
Der er valgt en Detroit Locker fordi det var det der var til at få i en pludselig opstået nødsituation.

Det var ikke en planlagt ændring af differentialerne, men en nødvendig rep. i forbindelse med nedgearing af differentialerne fordi Discoen har automatgear og skal trække campingvogn.

Med venlig hilsen

René
Index
101215: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker (29-08-2010 19:26:55) (svar på 101194)
Steen Pranskau-Westermann #6633, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.20.109)
For mig lyder det som en fin løsning til dit formål. Transmisionsopsætning er et spørgsmål om religion og temperament.
Index
101230: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker (30-08-2010 10:37:10) (svar på 101215)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.166.32.222)
Hej

Jeg er også i gang med at sætte en salisbury aksel på min 90" og der kommer også detroit på, så er lidt spændt på hvordan det køre. Men ja, der er jo fordele og ulemper ved alt.

Jeg har valgt salisbury grundet holdbarheden og spærret for at undgå at skulle have luftledninger og kompressor, der kan gå i stykker. Jeg vil generelt helst have rene mekaniske løsninger.

MVH Peter
Index
101232: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker (30-08-2010 11:05:54) (svar på 101230)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hejsa.

Der vil jeg så lige sige, at det eneste der nogensinde er gået i stykker på min air locker, er en sprunget pære i belysningen af knappen.

MVH Jakob E S
Index
101261: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker (30-08-2010 19:37:15) (svar på 101232)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.148.67)
Min erfaringer er som Jakobs,dog uden sprunget pære!
Man mærker tydeligt forskel på Air-Lockers, og forskellige "limited-slip" løsninger, på en glat landevej, hvor man ikke ønsker sjov opførsel fra sin aksler. In a perfect world, ville jeg vælge "Air-Lockers" til camping vogns træk.
Ligeledes, når man ønsker låst aksler, så er Air-Lockers låst! og forbliver låst. Nu har jeg ikke erfaring med Detroit, men andre LS Differ, har det med at slippe hvis man letter lidt på speederen, og er uvilligt til at "slå til" igen.
Jeg kunne tænke mig at høre lidt om Jakobs erfaringer med Air-Lockers i brug, (eller misbrug!)
Index
101302: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker (31-08-2010 09:57:38) (svar på 101261)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Min erfaring med Airlocker er at det låser med det samme når man trykker på knappen, såfremt der er tryk på kompressoren, men den kan man bare have tændt hele tiden, mems man kører terræn. Det låser også op med det samme, når man beder den om det.
Jeg har oprindeligt lært at køre terræn i Forsvarets GDer, og der har hydraulisk spær. Derfor kan jeg bedst lide selv at have kontrol over tingene.
Jeg har kun haft Airlocker på bagakslen, og jeg tror ikke jeg ville have kørt mindre fast, hvis jeg også havde haft spær på forakslen. Nu kører jeg dog heller de vilde challenge løb.
Fordelen ved spær på bagakslen, er at man ikke kommer til at hænge fast på grund af at de diagonale hjul mister greb. Med spær kan bagakslen normalt skubbe bilen forbi forhindringen.
Jeg har ikke haft behov for et "fit and forget " spær. Man skal jo alligvel selv låse centerspæret.

MVH jakob E S
Index
101329: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker (31-08-2010 16:13:17) (svar på 101302)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.30)
Ja, airlockeren er helt sikkert en rigtig god løsning, men for mit vedkommende er fordelene ved detroit til at få øje på: Nemmere montering, meget billigt (ca. 3500 kr hos paddock til min salisbury) og ikke en irrirerende kompressor larm samt man behøver ikke koble det til.

MVH Peter