tilbage

Land Rover Forum  

Index
105376: Defender 90 startproblemer efter generatorskift (27-11-2010 14:03:16)
Claes Grove #8661, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 82.143.195.13)
Efter at have skiftet min sammenbrændte generator kan jeg stadigvæk ikke starte bilen med de afladte batterier. Efter at have fået strøm fra en anden bil uden held, overvejer jeg at købe to nye 12v batterier.

Men inden jeg kaster mig ud i det, vil jeg lige høre
Roverforum om der er nogle der har erfaringer? om de skal lades natten over, om de skal skydes igang af en bil med mere end 12v? eller hvis der skal købes batterier, hvor det så gøres billigt.
Index
105377: sv: Defender 90 startproblemer efter generatorskift (27-11-2010 14:10:22) (svar på 105376)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.23.12)
Batteri(erne) kan meget vel være skurken mht. den afbrændte
generator, det er før hændt et batteri er kortsluttet og taget generatoren med i faldet. Lån evt. et brugbart batteri og se om det ændrer sagen. Om nykøb af egnede batterier er der en del tråde at trække på her på forummet.
Index
105383: sv: sv: Defender 90 startproblemer efter generatorskift (27-11-2010 15:25:43) (svar på 105377)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.83)
Hvis det var diodebroen, som var brændt af på generatoren, kan det meget vel være, at batterierne er total afladet.

Såfremt batterierne har propper, kontrolér væske og syrestanden og lad op med laveste trin.

Eller tilslutter jeg mig Verners udlægning.
Index
105399: sv: sv: sv: Defender 90 startproblemer efter generatorskift (27-11-2010 17:56:35) (svar på 105383)
Henrik Lehmann Carlsen #2870, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.131.11)
Hej CG

Jeg er enig med PS, men en anden vigtig ting er ladespændingen, den skal op på mellem 14,2 til 14,7volt målt på dit batteri når du engang har fået den igang igen, det bedste er at lade batteriet op, og når du arbejder der ved batteriet så brug lige sikkerheds briller(jegvedenderharmidstetsyntepåetøjeder).

Er dit batteri "sort" på undersiden af propperne er det sikkert dødt eller på vej til at dø.

For nu og være sikker på at den spænding du måler er rigtig så kan du prøve at måle på en bil der er mage til din, mål spændingen før under og efter start, det vil give dig et "billede" af hvad spænding er.

Hvis dit batteri har propper, tjeck også om der er tilstrækkeligt "vand" på dit batteri.

Jeg håber dette hjælper dig.

Vh HC
Index
105466: sv: sv: sv: sv: Defender 90 startproblemer efter generatorskift (29-11-2010 13:45:44) (svar på 105399)
Claes Grove #8661, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 82.143.195.13)
Tak for hjælpen allesammen. Det er rart at få så hurtige svar og som nyt medlem giver det en fornemmelse af at det ikke er en dårlig "investering" man har gjort sig.

Claes