tilbage

Land Rover Forum  

Index
107009: Td5 Defender dieselregulator. (05-01-2011 18:19:54)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.110.249)
Hej alle

Har lige haft bilen på aut.værksted (service) hvor de har fundet ud af dieselregulatoren er utæt og skal skiftes, de anbefaler at filterhuset (diesel) også bliver skiftet da regulatoren ellers vil blive utæt igen, men hvordan hænger de to ting sammen.

Det er en Defender Td5 fra 2006.

Index
107012: sv: Td5 Defender dieselregulator. (05-01-2011 19:54:41) (svar på 107009)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.50.94)
Hej Jørgen står selv med samme problem pt. har købt trykregulator hos Paddock ( billig). Henviser til Haynes manual kapitel 4B afsnit 9 pkt 7 hvor der henvises til et lille filter bag en o ring som på udgivelsetiidspunktet ikke kunne fås uoriginalt. kan det evt være det filter i connectorblokken de mener. altså bare et bud ikke konkret viden.
mindes også en tidligere tråd her på forum hvor en luft ventil var årsag til flere skift af en fuel pressure regulator . obs på om du har to eller tre rør til den når du bestiller da det er to forskellige partnr.
mvh
Lars
Index
107017: sv: Td5 Defender dieselregulator. (05-01-2011 21:28:50) (svar på 107009)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.56.63.210)
Hej Jørgen,

Jeg har haft samme problemstilling på min Td5. Desværre kan det umiddelbart ikke lade sig gøre at købe den del af brændstofregulatoren, der bliver utæt (trykmembranen i det kophus der sidder på siden af regulatoren)

Jeg købte en ny original regulator via Paddock, monterede et ekstra kardan led på min underarm og forlængede min overarm med 25 cm, skiftede hele regulatoren, hvorefter problemet forsvandt.

Nedenfor ser du et link til den tråd jeg oprettede sidst.

Mvh

Jesper

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=96941&f=m&g=&ex=1&s=&uid=437285098
Index
107021: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (05-01-2011 22:39:35) (svar på 107017)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.50.226)
Hvilke symptomer ses ved utæt regulator?? Spild af diesel ved blokken eller ??

/Jens
Defender 90" Td5
Index
107023: sv: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (06-01-2011 06:30:48) (svar på 107021)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.116.223.241)
Ja, den sveder åbenbart så der løber diesel ud på blokken, det er ikke noget jeg selv har konstateret, jeg er med på at der skal en ny trykregulator på men hvad sammenhæng har det med filterhuset ?? (Jeg var ikke selv med da bilen blev afhentet så jeg har ikke kunnet spørger værkstedet endnu).

Jørgen
Index
107024: sv: sv: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (06-01-2011 08:26:05) (svar på 107023)
Einar Brendstrup #2522, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.54.53.66)
Der sidder et lille filter bag regulatoren. Det er det som henvises til.
Index
107025: sv: sv: sv: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (06-01-2011 09:40:57) (svar på 107024)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.57)
Hej igen,

Symptomerne viser ved at der løber diesel ned af højre side på motorblokken. Her vil det imidlertid være svært at se, hvorfor man skal ned under bilen. Der hvor motorblokken og gearhuset er samlet, vil der hænge et par dråber. Dette forveksles ofte med motorolie, idet det er sort. Det kan dog ikke udelukkes at det også er motorolie (vi kører jo alle i en engelsk bil), men ofte er det bare diesel.

Sammenhægen med filterhuset kan måske skyldes flg:
(nu gætter jeg)
- Den trykmembran der sidder i det kophus på dieselregulatoren er meget følsom for urenheder, skidt og snavs. Hvis der kommer sådan et fremmedlegme ind i trykmembranen holder den ikke længere tæt, og dieslen drypper ud af kophuset og ned langs motorblokken.
- Grunden til at de anbefaler at filerhuset også skiftes er måske, at der sidder urenheder heri (filterhuset), og de føres dermed op i trykregulatoren, der så bevirker at denne igen bliver utæt.

Teoretisk set, så giver det vel meget god mening? Jeg skiftede dog ikke filterhuset ifm mit skift af dieselregulatoren, og min bil er helt tør nedenunder, så den er tydeligvis tæt, og har været det det seneste halve år.

Mvh

Jesper
8394

ps. Kophsuet med trykmembranen kan ses på det billede som jeg har vedhæftet i mit forrige link.

Index
107027: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (06-01-2011 11:03:48) (svar på 107025)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.116.223.241)
Hej igen, tusind tak for de meget kompetente svar, det har skabt noget mere klarhed om problemet.

Jørgen
Index
107047: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (06-01-2011 21:00:50) (svar på 107027)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.163.229.114)
Hej herinde og godt nytår

Har også haft samme problem, og skiftede også min og det sjove var, at min traction og ABS lampe holdt op med at "leve selv". tror simpelt hen, at dieslen havde fundet ledningsnettet til ecu.

HC5193