tilbage

Land Rover Forum  

Index
110462: TD5 udfald. (16-04-2011 11:05:59)
Henrik Petersen #1318, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.199.64.110)
Er der nogen der har oplevet at TD5'eren er svær at starte periodevis (kold) og at den går i stå under kørsel(kold) i et par sekunder, hvorefter den kører igen ? Der er intet når den er varmet op????
Index
110523: sv: TD5 udfald. (19-04-2011 11:48:44) (svar på 110462)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Henrik,

Dyb tavshed !!

Det er nok umuligt at løse uden elektronik.

Og dog

Min har kørt 220000km. de gange den har gjort løjerlige ting, har det været olie i stikket ved ECUen, det kan have alle fejl til følge, så det var et godt sted at starte.

Jeg kører nu på det 3. dysseledningsnet.

Når du står foran bilen kommer ledningerne ud af motoren under et fremspring i topstykket ved siden af den tykke slange der går på indsugningsmanifoldet, tag stikket af er det ikke knastørt indeni, skal du gå videre til ECUen for så er der sikkert også olie der.

Håber det løser dit problem

Blink & vink Per
Index
110528: sv: sv: TD5 udfald. (19-04-2011 14:13:45) (svar på 110523)
Thomas Ingstrup #8559, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.160.74)
Hej Per

Jeg har læst på engelsk site : discovery2.co.uk at de nye dyseledningsnet skulle være forbedret for at undgå dette problem, det lader det ikke helt til, hvis du har skiftet 2 gange, medmindre de skal bestilles specielt.

MLWH Thomas
Index
110530: sv: sv: sv: TD5 udfald. (19-04-2011 15:11:41) (svar på 110528)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Thomas,

Det sidste skulle være ny type, men kunne ikke se nogen forskel, det har kørt ca 50000 km. var det nu gået vinkelret ud af toppen løb der måske ikke så meget olie igennem det, men det vender ned og så må vi om det er bedre end de foregående, jeg håber ;-)

det er et rigtig godt site