tilbage

Land Rover Forum  

Index
112625: Benzinpumpe og startmotor (22-07-2011 21:09:59)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.49.201)
Kære Venner,
Jeg har problemer med fejlfinding på min 90 V8 1987 med Edelbrock Karburator. Jeg har netop monteret en ny benzinpumpe, helt original med korrekt reservedelsnummer. ”Benet” ned i tanken var dog lidt for langt så jeg antog at der fandtes flere forskellige størrelses benzintanker og afkortede det med de nødvendige 15 mm.
Så blev den monteret og bilen startet hvilket den gjorde men så gik den ud. Dette kunne jeg gøre to gange også ville motoren ikke tørne!
Det giver mig nogle spørgsmål:
- Kan en pumpe med for stort tryk sende så meget benzin af sted at den cylinderen fyldes og motoren dermed ikke kan tørnes?
- De benzinpumper der findes til de tidlige Defender og Range Rover er der meget forskelligt tryk på dette?
Efter alt dette så har muligvis været for hård ved startmotoren – den tikker som når man ikke har strøm nok på batteriet (det er der).
- Er der et relæ som jeg kan have ødelagt eller er det mere sandsynligt hele startmotoren jeg har taget livet af?
Tak for al hjælp – håber at blive klar til at køre til LAXI tirsdag.
Hilsen
Jørgen
Index
112626: sv: Benzinpumpe og startmotor (22-07-2011 21:29:33) (svar på 112625)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.242.160)
Der er stor forskel på om til karburator eller benzinindsprøjtning. Har du monteret en pumpe som til benzinindsprøjtning vil karburator meget hurtigt flyde over
med umiskendelig benzinduft til følge. At der dog kan flyde så meget benzin det forsager en såkaldt væskelås i motor er lidet sansynligt. Problemet er nok starteren har opgivet ævret- afbrændte kontaktflader i relæet eller ledningsstumpen
mellem relæ og startermotor tæret over.
Index
112634: sv: sv: Benzinpumpe og startmotor (23-07-2011 08:30:27) (svar på 112626)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.197)
Hej Jørgen

Benzinpumpe til 3,5 V8 = 0,8 bar tryk
Benzinpumpe til 3,9 efi (og 3,5 efi) V8 = 3.0 bar tryk

Jeg kan desværre ikke huske hvor meget væske det er de skal pumpe i minuttet.

Fejlsøgning:
Ny brændstofslange, det er før set at der har siddet noget i slangerne som "flapper" ned når væsken bliver trukket forbi = ingen brændstof. Når motor startes igen er "flap" tilbage og motor starter!

Brændstoffilter:
Skiftes, de kan forsage de sjoveste fejl - har før haft en RR som fik skiftet alt, adskilt motor osv. og det viste sig at være et defekt brændstofilter

Hvis din starter klikker, ville jeg i første omgang få ladet noget strøm på batteriet, hvis det ikke skulle hjælpe så kan du lede efter andre fejl.

Hilsen
Strunzte
Index
112642: sv: Benzinpumpe og startmotor (23-07-2011 13:37:33) (svar på 112625)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.33.154)
Hej Jørgen,
har lige rodet en hel med min, det lyder underligt at den skulle være for lang! ? Hvis der ikke er ændret noget er der returløb fra karburator til tank, er det ok ?

Du kan prøve at tage slangen af på karburatoren og prøve at lade den pumpe ned i en dunk, det er noget med ca 100 l i timen, prøv om den pumper jævnt, originalt er der en returløbsventil så det ikke løber tilbage i fremløbet, er den fjernet, må du sidde som mig og lade den pumpe i øjeblik inden du starter, ellers får den et udfald lige efter start. Hvis der er fint fremløb til karburator kan du sætte slangen på igen, og tag retur slangen af nede på tanken og se at der kommer noget retur.

På min havde tidligere ejer byttet om på frem og retur nede på tanken !!

Hvis det er den rigtige lavtrykspumpe med 0,3 bar løber det rimeligt langsomt, er det højtrykspumpen til indsprøjtning du har fået vil den sprøjte en kraftig stråle ned i dunken.

Husk filteret nede ved h. udlægger til torpedoen.

Håber den bliver klar til kamp

Er du bange for om den pumper benzin ned i motoren, er det af med luftfilteret så du jo nogle store huller du kan se ned i, så vil det løbe/dryppe fra højfartsstrålerøret midt i venturien.

Mvh Per

Index
112651: sv: sv: Benzinpumpe og startmotor (23-07-2011 20:39:04) (svar på 112642)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.49.201)
Tak, så er der lidt mere at gå efter