115488:
sv: sv: Discovery 1 - oliepåfyldning af "Tomatkasse" og skift af drivremme (16-10-2011 19:37:58) (svar på
115476)
Hans Houmøller #8792, reg. njyl (medlem) (
ip-adr: 188.176.70.251)
Tak for alle svarene -så kom der en ny "brugt" rem på (tak for du efterladte den gamle, Gert! :)) - det var jo næsten lettere end at tjekke dæktryk når man lige ved hvordan man gør.
MEN, jeg tror nu snarere det er ac-remmen der er sprunget pga hovedremmen er sprunget - den nye rem "rider" på kanten af det store hjul nedenunder vandpumpen (til højre for krumptap/ventilatorhjulene) - dette hjul sidder 7-8 mm for langt fremme ifht. de andre hjul.
Jeg gætter på det er den skarpe kant på dette hjul der har skåret et stykke af remmen. Når jeg fjerner remmen igen, kan jeg skubbe dette hjul på plads igen, men så snart jeg sætter remmen på plads igen og starter motoren smutter hjulet frem igen og remmen kører skævt på kanten af hjulet. Kan det være servopumpen der er stået af?
Dette er desværre ikke det eneste problem - remstrammeren mistænker jeg for at have et defekt gevind - jeg kan ikke stramme den til de noterede 45 NM, bolten drejer rundt med møtrikken - det er som om den ikke blive strammere. Jeg kan se at remstrammeren sidder en smule skævt, og det vrider remmen op på kanten af vandpumpehjulet. Er der nogen der vil skære montering/afmontering af remstrammeren ud i pap for mig - strammer jeg remstrammen ved at spænde, og skal jeg blot blive ved med at stramme til jeg når 45 NM?
Der for nyligt samtidig med remproblemet kommet en let skramlende lyd fra motoren, jeg mistænkte det skyldtes den manlende automatgearolie for problemet, for lyden lod til kun at være der når autogearkassen var gear (D eller R) Men jeg kan nu høre når jeg står med åben motorhjelm at der er en let skraldren hele tiden - kan det være servopumpens leje? Det er en en metallisk lyd, men mere en "dæmpet skraldren" (svært at forklare lyde...)
Mvh.
Hans