tilbage

Land Rover Forum  

Index
121965: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 14:36:53)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.246.112)
Atter et skræmmende eksempel på følgerne af landspolitikernes manglende
forstand og indblik www.business.dk/green/groen-diesel-er-skadeligt-for-miljoeet eller var det en anden dagsorden end håndsrækning til miljøet?
Index
121966: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 15:42:12) (svar på 121965)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.220)
Jo, Verner...
Når man kigger på billedet, så bliver der tanket benzin...

Men ellers er vi jo underlagt miljømafiaen, som kan få alle til at kaste sig i støvet, når blot ordet 'miljø' kommer over højtråbendes læber!

Den nylig offentliggjorte miljørapport, som overvismændene har forfattet, afslører, at flere miljøtiltag er direkte miljøskadelige eller hæmmer udviklingen i Danmark!

Biomasse kommer af planter; det gør olie og kul ligeledes...

Vi er næsten så langt henne i Miljødiktaturet, at samfundet kan bestemme, hvordan du skal stege en steak!

Index
121968: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 16:53:16) (svar på 121966)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
Så nu er alt miljø dårligt...
Hvordan ville vores drikke vand være hvis der ikke var nogle der kæmpede for miljøet? Eller hvordan ville det være at trække vejret?

Hvis de skide journalister gad at sætte sig ind i sagerne inden de åbnede ædespalten, ville vi slippe for meget ævl.

Palmeolie og raps olier er de syndere der bliver nævnt og palmeolie hovedsageligt pga. dyrknings metoden.


SKU
Leif
Index
121969: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 18:01:08) (svar på 121968)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.21.242)
Vil henstille Leif læser indlægget en gang til.
Index
121975: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 19:31:07) (svar på 121969)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
hej Verner

dit indlæg eller det du refererer til.
Jeg _har_ læst linket samt det på dr.dk og update samt læst de udtalelser greenpease kommer med. Samt de artikler der refereres til på nedenstående links. Det er gamle nyheder som med revolver journalistik nu skal blæses op igen.

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1141153/rapsolie-sviner-mere-end-diesel/?track=polsoegeresultater

http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekmadartikler/ECE385179/biobraendstof-kan-skade-klimaet/

jeg har dog ikke kunne finde noget relevant på dette site.
http://www.ifpri.org/
Index
121967: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 15:53:37) (svar på 121965)
Carsten Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.212.202)
Hej Alle!

Tjah! - grundlæggende har biodiesel afstedkommet problemer med dieselpest i mange tanke - hvilket har kostet nogen kroner for ejerne samtidig er miljøet blevet dårligere på grund af udledningen af mere co2 - politikerne er faktisk lige glade med miljøet - bare de får flere penge ind i afgifter!!!!
Index
121970: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 18:04:59) (svar på 121967)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.21.242)
Hertil kommer der er mindre brændværdi i madolie og dermed bruges der mere+ mindre smøreevne = kortere levetid for motor og ikke mindst dieseludstyr.
Index
121977: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 21:29:37) (svar på 121970)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.208)
Index
121982: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 23:14:16) (svar på 121977)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.246.133)
Uha-uha-uha Sehstedt; det er godt-nok tung læsning. Min obs faldt over en bemærkning "Forsigtigshedsprincip bør anvendes ved risiko ved uigenkaldelige skader" Ja tak, det ville bare være dejligt.
Læste for nyligt en artikel fra en af de store partiers miljø-ordfører-
"Lupoen er død, nu skal vi køre Prius" Hvad vedkommende ikke var klar over der går ca. 15Kg. sjældne mineraler og jordarter til hver Prius, ikke alene er disse ekstremt dyre og energikrævende at udvinde, men forekomsterne er meget små. Hertil kommer mineralerne kun findes i nogle få Afrikanske lande og udvindingen og eksporten er med til at holde nogle skruppelløse diktatorer ved magten. Ak ja. Så galt går det når man taler om noget man ikke ved en pind om.
Index
121983: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (19-03-2012 23:19:30) (svar på 121977)
Lars Nygaard, reg.bornholm, ikke logget ind (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
Kære Paul, dit link her var da ihvertfald mere korrekt end dit udsagn om, at der tankes benzin på fotoet længere oppe. Der tankes helt tydeligt biodiesel - men lad det nu ligge, det er jo blot et spørgsmål om, hvordan man ser på det, ligesom politik er et spørgsmål om, hvordan man ser på det....

...og religion... ja, hvad tror I selv...

bortset fra det, så går det rigtig godt, ingen større reperationer i sigte, endnu, dieselprisen er stabil ihvertfald mellem 22 og 0830 hvor den her på øen er lavest omkring 10.50 kr/l... tjah... Påskeferien er på vej..... Solskin over hele linien, hønsene klukker i haven og lægger snart så mange æg, at vi må bage noget mere eller til at forære væk...

Jeg klager ikke, heller ikke over biodynamiske grøntsager...

glædelig hjul til alle
Lars, Bornholm
Index
121992: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (20-03-2012 20:22:55) (svar på 121983)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.21)
Kære Lars,

der tankes helt tydeligt benzin: det står på den grønne kappe på pistolen, der iøvrigt er taget ud af holderen, hvor der findes to trykknapper for valg af 92 og 95 oktan.

Der tankes 95 oktan, siden der er prisoplysning i 95 feltet... literprisen passer sammen med totalsalget og literafgivelsen... billedet er af ældre dato, før den tid, vi skulle betale for Obamas genvalg...

Men ellers skal jeg ikke klage.... hvidvin på køl og en dejlig fiskeret simrer i ovnen... og snart skal OneTen have nye stempelringe, dysespidser og paraplyer. Så klarer den nok de næste 400.000 km...

Index
122013: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (21-03-2012 17:00:56) (svar på 121992)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.236.53)
Og Bon Appetite herfra. Men nu var det alt motorbrændstof der skulle tilføres madolie. Dog ændrer det jo ikke så meget for benzins vedkommende det billige skidt; er jo kun restprodukt ved petroleumsfremstilling og mindre brændværdi end diezel.
Tankevækkende at et firma syd for grænsen tilbyder chiptuning af ikke mindst firhjulstrækkere- man lover ikke bare 10-20% flere heste og ditto højere drejningsmoment, med hertil loves 10-20% lavere brændstofforbrug.
I en tid hvor CO2udslip er tidens største miljøbelastning globalt set.
Forfærdeligt at se ledende landspolitikere styrte rundt som kyllinger uden hoved.
Index
122017: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (21-03-2012 17:42:00) (svar på 122013)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.21)
..... som steges i billig, farlig maddieselolie.....
Index
122030: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (22-03-2012 14:46:56) (svar på 122013)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej Verner

Nu er det ikke for at genoplive diskussionen om fordele og ulemper ved chiptuning, og så alligevel....
Det er muligt at chiptuning i fisse situationer kan medføre lavere brændstofforbrug (og dermed CO2-udslip), men jeg tror ikke, at "tiden største miljøbelastning" kun er CO2, som du skriver. Miljøbelastningen fra bl.a. dieselmotorer kan groft taget opdeles i tre dele:
CO2 som et globalt problem
NoX som et regionalt problem
Partikler som et lokalt problem
Jeg har endnu ikke se et eneste DOKUMENTERET eksempel på, at chiptuning ikke har medført førøget udslip af mindst to af de tre ovennævnte skadelige stoffer. Chiptuning af dieselmotorer vil med dagens teknologi ALTID medføre større NoX- og partikelforurening, og så må man jo vurdere, om man vil ofre det i forhold til en påstået (men sjældent dokumenteret) reduktion af CO2-udslippet....

Mvh
Mikael - indædt modstander af chiptuning som genvej til flere hk.
Index
122031: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (22-03-2012 14:48:40) (svar på 122030)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Ups, Freudian slip:

Der skulle i 3. linie have stået "...i visse situationer ..."

Mvh
Mikael
Index
122036: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (22-03-2012 15:58:42) (svar på 122031)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.24.129)
Mindre brændstofforbrug er lig med mindre CO2-udledning. Men jo, NOX og
partikler er et lokalt problem. Eller er det? Nu har der i mange tyske byer, dog undtaget Hamburg og Flensburg, sidstnævnte sikkert for ikke at skade den omfattende grænsehandel, været filtertvang ved indkørsel i nogle år; ADAC har haft vredet armen rundt på div. "Be-amtere" altså embedsmænd, der meget modvilligt har erkendt og medgivet luften ikke er blevet renere i mærkatbyer. Ikke mindst på baggrund af der er mange andre aktiviteter der medfører partikelforurening. Men vælgerene er glade "und sehr froh" så skide være med videnskabeligheden. Så hører det med til historien brug af fyringsolie stadig er meget udbredt i D og hertil et betydeligt større svovlindhold i fyringsolie end i DK.
Måske rimeligt ok lastbiler der distribuerer dagligvarer i tæt bebyggede områder; men eksportlastvognen med et læs klipfisk fra Frederikshavn til Palermo på Sicilien også have partikelfilter og derfor bruge 100L. diesel mere til skade for miljøet? Hertil omkostninger i forb. med vedligehold af filtre. Chiptuning af eks. TD5 sænker brændstofforbr. med typisk 10-20%
Havde jeg en sådan ville jeg ikke tøve desangående, såvel for miljøet i portomonais`en som det uden om.
Index
122041: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan synes man selv det går? (22-03-2012 18:27:03) (svar på 122036)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.21)
Heldigvis er emnet meget vidtfavnene... vi har fået sat et partikelfilter på en stor bus og det havde nu ingen indflydelse på brændstofforbruget. Det forblev uændret 3 km/l!

Alle motorsyringer bør regelmæssigt opdateres/ remaped, som det fremgik af en artikel i LRO januar 2012. Simpelhen for at få den bedste økonomi og ydelse ud af maskinen.

Jeg kender kun til negative følger af chiptuning.. men andre har oplevet noget modsat.

Ja, det er korrekt, at effekten efter indførelse af miljøzoner ikke har været målbar...