tilbage

Land Rover Forum  

Index
125957: Køleproblem - Kølevandstemperaturføler? (28-08-2012 07:48:58)
Roar Prip #8924, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.7.37)
Kære forum

Jeg er så heldig at have en defender 110 hcpu med en 200 tdi under hjelmen.

Mit problem består i at tempetur-instrumentet inde i bilen farer op i det røde felt efter ca 6 minutters kørsel. Det vækker selvfølgeligt alle alarmklokker og noget må være galt. Derfor har jeg gjort følgende:

Jeg har skiftet termostaten. Den virker, jeg afprøvede den før jeg monterede den. Den åbner som den skal ved 88 grader celsius.

Jeg har skiftet viskosekoblingen - jeg synes ikke den gamle var så begejstret for at trække møllen rundt.

Ovennævnte har ikke haft nogen effekt.

Jeg har derfor været ude og føle på køleslanger og ikke mindst termostathuset hvor temperaturføleren sidder, når nålen er i det røde felt. Den er ikke varmere end jeg kan holde på den.

Det skal siges at jeg for nyligt har skiftet kobling på bilen - ikke at de to ting umiddelbart har noget med hinanden at gøre - det der gør denne information interessant er, at jeg har en mistanke om at jeg måske har monteret en stelforbindelse anderledes end den var monteret da jeg pillede den af. Kan det have betydning?

Jeg ved grundlæggende ikke hvordan føleren virker.

- RoarP
Index
125961: sv: Køleproblem - Kølevandstemperaturføler? (28-08-2012 09:58:02) (svar på 125957)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Føleren skal give stel til uret, jeg kan da forestille mig at den er stået af, der kan flere slags, de kendes fra hinanden på farven af isoleringen mellem det sekskantede ydre og stikket i midten, det kan være sort, hvidt, grønt, pink eller blåt alt efter årgang, model, motor oa.

Så se hvilken farve din føler har og skift den.

Mvh Per
Index
125962: sv: sv: Køleproblem - Kølevandstemperaturføler? (28-08-2012 10:01:05) (svar på 125961)
Roar Prip #8924, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.7.37)
Tak for svar. Jeg bestiller fluks en ny :)

- RoarP