tilbage

Land Rover Forum  

Index
126031: 90/110 i løs sand (30-08-2012 11:04:56)
per steffensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.191.238.65)
er der nogen erfaring med om der er væsentlig forskel på en 90 og en 110
med samme dækmontering i dyb løs sand ved stranden f.eks
Index
126042: sv: 90/110 i løs sand (30-08-2012 13:38:09) (svar på 126031)
Søren frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.180.149.126)
90"eren vil køre bedre da den er lettere og derfor ikke synker så dybt i. Men snakker vi hastighed i det løse sand, fordi du evt. Har en indre stephane peterhansel der skal ud. Ja så er 110" mere stabil PGA. Den lange akselafstand
Index
126044: sv: sv: 90/110 i løs sand (30-08-2012 14:07:42) (svar på 126042)
per steffensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.191.238.65)
næ det er bare fordi for mange år siden kørte jeg serie 3 88 benzin, og nu er jeg vendt tilbage til den ægte vare i form af en ældre 110, og selv om hukommelsen selvfølgelig kan spille et puds, synes jeg at kunne erindre at den gamle serie bil kørte lettere rundt i det dybe løse sand
Index
126046: sv: sv: sv: 90/110 i løs sand (30-08-2012 14:12:18) (svar på 126044)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Kører du med samme dæktryk? det er nok den vigtigste faktor i den ligning. Når nu du siger at du kører med de samme dæk.

MVH Jakob E S
Index
126055: sv: sv: sv: sv: 90/110 i løs sand (30-08-2012 18:23:23) (svar på 126046)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.208)
Hukommelsen snyder... ungdommens minder står mere positive end de reelt har været.... en 110 med samme dækmontering har en anderledes vægtfordeling end en 88" pga den længere akselafstand.

I mine unge dage var Michelin 'sanddæk' bare sagen - og de var, hvis var noget slidte, eminente i løst sand... Det er måske det, der præger din hukommelse...
Index
126163: sv: 90/110 i løs sand (03-09-2012 20:37:48) (svar på 126031)
Dennis Bager (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.213.151.47)
Lidt off tropic, men alligevel.
Jeg går ud fra at du kender tricket med flade dæk i løs sand. Hvis ikke, så luk luften ud til ca. 15-18psi.

Og så lige lidt appetitvækker til kørsel i sand, dog ikke med LR
http://www.dennisbager.dk/2008/november/05.11.08.htm