Hmmm, tjae, da vi fik synet vores Sankey's i sin tid, så var der noget med at de kunne synes uden typegodkendelser, hvis det kunne sansynliggøres at de var bygget i mere end 250 stk. Sådan husker jeg formuleringen.
Her står der at der ikke er "released" mere end 3 stk. Hvor mange der er så rent faktisk er bygget, det er en anden sag.
Jeg kunne godt foranlediges til at tro at der i dette tilfælde ville blive behov for en såkaldt "data-erklæring" Denne laves af fabrikant, importør eller i dette tilfælde et godkendt ingenør-firma, der besigtiger køretøjet og udfærdiger en rapport, en data-erklæring, der sikrer at køretøjet er forsvarligt dimensioneret mht bremser osv. Disse data-erklæringer bruges f.eks når der er tale om specielle trailer-opbygninger til heste-transporter, entreprenør-materiel og den slags. Men altså også ved mindre, ikke typegodkendte trailers. En sådan Data-erklæring koster ca. 3500,- hvis ingenøren kan nøjes med at kigge på køretøjet og ikke har brug for at få det i bremsestand osv. Jeg undersøgte det da jeg stod med min sankey, fordi et synssted forlangte en sådan dataerklæring. Senere fandt jeg ud af gennem A-plus at det forholdt sig som først forklaret.
http://www.prebenegelund.dk./ skulle kunne lave en dataerklæring.
Mvh Niels