126901:
sv: sv: sv: sv: sv: Hvad skal vælge til sine fælge? (02-10-2012 21:08:41) (svar på
126889)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 77.241.142.40)
Det er rigtigt der findes en del remoulds/slidbanedæk i 7.50-16, jeg har bare mindre god erfaring mht. slidstyrke og holdbarhed. (Husk på Jakob; vores Land Rovers skal altid være i sådan fit, vi kan styrte ud i dem og køre til Timbucto non-stop) Dog findes der en del "nye" 7.50, disse er blot små i mål og hertil mønstrede som ikke tiltaler mig. Kenneths dæk (troede Hankook var noget øl ((O>) er i samme slæng som AT3 AT osv., altså mere vej end leg. Mickey T. har jeg ikke gransket meget i, sjældent udbudt synes jeg, men lovprist til ørkenræs. Det der tiltaler mig ved S/T MAXX er det er F-klassificeret, altså ikke vildt brændstoftærende og hertil sne-vinteregnede; dog er Kenneths solution endnu mindre tørstige. Og jo, underligt nok har Daekonline disse på deres sider med dæk til let lastbil, men i øvrigt til nice-price. 235/85X16 har generelt samme diameter som 7.5oX16, men 2-4cm bredere; derfor er det passende med 6-7"fælge.