tilbage

Land Rover Forum  

Index
129252: bremser serie 3 (25-12-2012 20:49:57)
Klaus Fisker #8974, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.205.185)
hej hvordan skal retur fjeder side i tromle bremser med 2 cylindre ( den ene side sider den så den trækker stemplet retur -- den anden side trækker den i modsatte ende af bakken !!!alså ind mod vippepunktet evnt ring på 40837585 )
Index
129255: sv: bremser serie 3 (25-12-2012 22:40:51) (svar på 129252)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.63)
Index
129257: sv: sv: bremser serie 3 (25-12-2012 23:32:52) (svar på 129255)
Klaus fisker (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.205.185)
Hej Arnth. Tak for din hjælp . Er der noget jeg skal tage højde for med hensyn til syn , foraksel fra 109" årg 77 blir monteret på en 88" årg 79


Hilsen Klaus
Den nyslået ejer af 88" der er ved at blive renoveret
Index
129258: sv: sv: sv: bremser serie 3 (26-12-2012 04:45:01) (svar på 129257)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.168.30)
Jeg tror ikke du behøver at gøre noget i forhold til syn, men du skal lige være opmærksom på et der er forskel på hovedbremsecylinderen til en 88" og en 109" pga. de forskellige størrelser på slavecylindrene.

Når nu du er ude i at renovere/opgradere, så fås der også forskellige størrelser bremseforstærkere der passer på hovedcylinderen som kan gøre det noget nemmere at træde i pedalerne.

Hilsen
Jens
Index
129259: sv: sv: sv: bremser serie 3 (26-12-2012 04:57:14) (svar på 129257)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.168.30)
Og så lige det sædvanlige PS...

Som du sikkert er klar over, så kan man vælge imellem at ens 88" kan bremse eller lade være med at ryge i tomgang.

Det skyldes som bekendt at der sidder et spjæld i indsugningen og at der kun skabes vakuum når det er lukket helt. Det lukkede spjæld får så til gengæld motoren til at ryge i tomgang.

Justere man spjældet så det lige står på klem, holder den straks op med at ryge, men så skabes der ikke noget vakuum af betydning og man har ingen bremseforstærkning.

Den eneste kendte metode der virkelig virker er at eftermontere en vakuumpumpe fra en anden bil/model der står for at skabe vakuum og så justere spjældet til den ikke oser længere.

Jeg har dog læst om en der med succes, satte en tidsforsinket vakuumventil i siden af manifolden som så lukkede op efter 10 sekunder med en passende luftskrue/ventil i. Det bevirkede at bilen i første omgang kunne skabe vakuum og "opbygge" et undertryk i vakuum-akkumulatoren, for derefter at få tilstrækkelig luft til at give en ren forbrænding i tomgang. Jeg kan desværre ikke lige huske hvor jeg så det henne. Men det var da værd at overveje. Det er jo nemt at afprøve med en længde slange og en finger inden man investere i magnetventiler osv.

Hilsen
Jens
Index
129267: sv: sv: sv: sv: bremser serie 3 (26-12-2012 23:07:20) (svar på 129259)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.228.69)
Røgsignaler ved tomgang og bremse, er kun for dieselernes vedkommende, benzinerne tager vacuum fra indsugmanifold. 88" fik fra 1980-81 fortøj som 109" så der skulle være "no sweat" på det område. Til gengæld er ikke alle 88" med servoforstærker. Har noget med årgang at gøre.