tilbage

Land Rover Forum  

Index
135584: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (11-08-2013 21:42:48)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 95.166.130.57)
hej med jer.
jeg overvejer om min 90" td5 skal en smule i vejret.
i den forbindelse har jeg overvejet dette kit:

http://www.firstfour.co.uk/item/2092549/medium-load-50mm-suspension-lift-kit-for-90-d1-rrc

kittet indeholder kun fjedre og støddæmpere, men jeg kom så til at tænke på, om der sku mere til, andre bremseslanger, radiusarme, bumpstops, dislocation cones og lignende, jer er obs på evt problemer med kardanvinkel, men er mest i tvivl mht nødvendigheden af de andre stumper, kan ikke rigtigt finde nogen kit hvor de er med udover 3"+ kits til extrembrug.
og er dislocationcones nødvendige ved 2" løft?
Index
135588: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 06:41:39) (svar på 135584)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 5.254.175.210)
Min erfaring er at et 2 tommer liftsæt med fjedre og dæmpere er tilstrækkeligt....
Min 90" kører fint med dette... ;-)
Index
135590: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 06:47:16) (svar på 135588)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 5.254.175.210)
Det er dette sæt jeg har købt... ( lidt billigere end det du har fundet ) : http://www.mm-4x4.com/2-suspension-kit---with-standard-length-terrafirma-shocks-3488-p.asp
Index
135591: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 06:53:44) (svar på 135588)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.236.19)
Dislocation cones er kun nødvendigt hvis dine støddæmpere kan blive længere end dine fjedre. Altså hvis du eksempelvis monterer meget lange dæmpere med standard fjedre.

Det samme gør sig gældende for ekstrem kardaner og lange bremseslanger, da det er støddæmperen der bestemmer hvor langt ned din aksel kommer.

Men hvorfor hæve? Efter min mening er en 90" høj nok fra fabrikken, men kan savne noget akselvandring = længere støddæmpere. Jeg mavelandede sjældent min 90" hvorimod min Range Rover med 2" hævning ofte mavelandede.

Med Land-Rover hilsen
Asger Jørnow
Index
135595: sv: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 10:09:38) (svar på 135591)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.41.77.253)
grunden til at jeg vil hæve er at jeg netop synes jeg mavelander ret tit.
så det må vel være akselvandringen der bør øges lidt, sammen med lidt højere fjedre. så hvis man f.eks to et sæt fra f.eks. terra firma, med +2" fjedre og +2" støddæmpere plus et sæt længere bremseslanger, så var min tese at man så ville få maven +2" op, samt +2" akselvandring nedaf.
er dette korrekt?
Index
135596: sv: sv: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 10:21:51) (svar på 135595)
Christian Holten #2660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 37.96.188.238)
Hej Jacob.
Nej, sådan er verden desværre ikke. Dine aksler vil være samme højde over Jorden, om du så satte 6" højere fjedre og dæmper på.
jeg har sendt dig en PM, læs lige den
du er velkommen til en tur på rampen, så vil du nok bedre forstå sammenhængen
vh
Christian
Index
135597: sv: sv: sv: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 10:38:03) (svar på 135596)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.41.77.253)
hej christian
jeg er skam godt klar over at akslerne ikke komme højere op af et lift kit. dette problem løser sig jo først ved indførslen af større hjul.
men hæves rammen 2" over akslerne vil bilens "mave" jo nødvendigvis komme 2" opad.
og hvis akslerne kan bevæge sig 2" længere ned, må det vel også betyde at man kan forcere et dybere hul uden at hjulene bare kommer til at hænge i luften.
jeg kommer til høvelte i weekenden ved bare endnu ikke om det bliver lørdag eller søndag, så kan vi se på det.
Index
135607: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 17:04:33) (svar på 135584)
Alexandar Thomsen #8982, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.176.244)
Hej
Har samme kit på min RRC.
Fik lov at prøve det af i Hedeager til LA.

Har konstateret at jeg skal have dislocationcones på hvis ikke jeg vil tvinge min bagfjeder på plads efter en tur uden for asfalten.

Men elles er jeg nu godt tilfreds med sættet.
Index
135611: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (12-08-2013 21:18:35) (svar på 135607)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.66.158)
dislocationcones eller ej er vel i høj grad et spørgsmål om penge.!

Jeg måtte på den dyre måde sande at da jeg hævede min TD5 2" med " kun"
støddæmpere og fjedre, kom der andre ting til på listen over ting jeg måtte eje.

1 dislicationcones ( bagfjeder hoppede ud og tog en omgang på indersiden af bagdækket. Byt til nyt da det ikke stod til at redde.)

dækpris mod cones. billigere at sætte cones på med det samme når nu du er i gang.

2 bumpstops i en passende størrelse da mine daværende dæk kunne æde skærmene.

3 bremseslanger blev hurtigt trætte af at blive trukket til øllet, samtidigt med at diverse vegetation rev og flåede i dem.

hævede i øvrigt med terrafirma 2"kit.

mv
Nicolai
Index
135630: sv: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (13-08-2013 22:26:39) (svar på 135611)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Jeg har med held brugt Gardena dislocation udstyr = spændbånd om øverste fjeder-snoning og fjedersæde. Men det virker kun hvis der ikke er meget lange støddæmpere på.

Med Land Rover hilsen
Asger
Index
135633: sv: sv: sv: liftkit til 90" td5 hvor meget skal der til (14-08-2013 09:18:12) (svar på 135611)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.242.98)
tak for svarende allesammen,
jeg kan jo godt se hvor det bærer henaf, nemlig at man ihvertfald, får brug for cones bremseslanger og bumpstops foruden fjedre og støddæmpere.
kardaner ved man først rigtigt når det sidder på jo.
samt selvfølgelig større hjul for at få lidt luft under akslerne også.