tilbage

Land Rover Forum  

Index
136764: hævningssæt (30-09-2013 22:17:51)
christian frederiksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.101.245)
Hjælp til beslutningstagen!

Jeg vil hæve min 110 og skal til at vælge hævningssæt. Jeg vipper lidt mellem old man emu eller ironman eller terra firma

hvad er bedst? emu sættet ligger omkring 6000 ironman omkring 4500 og terra firma til ca 3000 i england.

Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med disse sæt?

og som tillægsspørgsmål, kan få et billigt polybush sæt til en defender 2002 men min defender er fra 97, kan jeg bruge noget af polubush sættet?

håber nogle af jer erfarne landroverfolk kan være lidt behjælpelige.

mvh
ny landrover mand
Index
136766: sv: hævningssæt (01-10-2013 09:42:16) (svar på 136764)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.102.78)
Hej Christian

Jeg vil klart anbefale EMU. Men når det er sagt er det altoverskyggende vigtigste at du får valgt den rette fjeder hårdhed uanset mærke. Det afhænger helt af hvad du kører med af læs og hvor meget spil og lignende du har på bilen. Det er mange valgmuligheder. Husk at få nogen gode dæmpere også i EMU eller KONI, her er der også mange længder, tit vil et "Hævningssæt" Udløse andre problemstillinger som styretøjs opretning og kardan der rumler. Så skal man ud og købe det bagefter. Den bedste vejledning i undervogn du kan få i DK er hos Team Bertelsen tlf 8661 4255. Det er så surt at vælge noget forkert på nettet. Og få en bil der kører elendigt. Fordi man valgte for hårde, for høje fjedre, for korte dæmpere og så videre. Det er ikke for at ødelægge ideen for dig, men blot at fortælle der er et par faldgruber.

Mvh
Mads
Index
136793: sv: sv: hævningssæt (02-10-2013 17:05:07) (svar på 136766)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.205.37)
Har selv, selektivt, valgt undervogn ud fra pris og oplevelser. På frontaksel sidder fjedre, som fra RRC med mærkefarve rød/gul- lang blød fjeder med mange vindinger og så Monroe Adventure støddæmpere. På bagaksel
EMU fjedre 2752, 2" hæve og ellers "No Load prædikat" Har bestilt Delphi de Carbon støddæmpere, som fra tidlig RRC til bagaksel da jeg synes originale er for hårde. Se "Dagens Billeder" d. 1/10 - Ved ikke hvor i Dronningeriget du bor, men som Mads anfører, så er Team Bertelsen meget kompetente angående Land Rovere. Bor vest for Aarhus. Man går Sjelle`nt galt ibyen når de frekventeres. Vær opmærksom på bagfjedre til 110" er specifik for denne model- passer ikke til andre Land Rover-modeller.
Index
136794: sv: hævningssæt (02-10-2013 18:53:02) (svar på 136764)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Hej Christian

Som skrevet går du sjældent galt i byen med gode råd og produkter fra Bertelsen. Har selv kørt med EMU fjedre og EMU gasdæmpere, købt hos Bertelsen, på min 90". Super undervogn. Især efter jeg pillede krængningsstabilisatorerne af :-)

Lige nu ekperimenterer jeg med EMU fjedre og KONI HT Raid dæmpere på min Disco I. Det virker meget lovende til behovet som er 95% landevej og lejlighedsvis terræn og en tur til Pomerania 1 gang i året.

Begge sæt var/er +2" hævet.

Har en anden Disco til leg, som er med Ironman. Og den undervogn passer ikke til mig og mit temperemant. Så den vil jeg ikke anbefale.

LR hilsen blink og vink

Vi ses derude

'Monty'
Index
136795: sv: sv: hævningssæt (02-10-2013 19:47:10) (svar på 136794)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.176.237)
Hører med, når der snakkes hævesæt osv. det reelle billede af hæve, får man ved at måle afstanden mellem anslagspladen på akselhuset og gummiklodsen på langsgående vange. Bilen skal stå på plan grund. Er ved normal fjedermontering 6-7cm. og ubelastet bil, under forudsætning det er standardgummiklods.