136975:
sv: sv: sv: sv: sv: Blå røg (08-10-2013 16:18:38) (svar på
136950)
Per Kirkegaard Lemming #9065, reg. njyl (medlem) (
ip-adr: 94.191.230.245)
Tak alle LR godtfolk, der har svaret på mit spørgsmål om blå røg.
Jeg havde en Defender i starten af 90erne og var rigtig glad for den. Af familiemæssige grunde måtte den vige pladsen for en med flere sæder.
I mange år har jeg boet langt ude på landet og har ofte drømt om at det ville være dejligt med en LR. Jeg valgte sidste år at gøre drømmen til virkelig. Fabiaen blev solgt og en Smart og en gammel LR blev afløsere.
Med 150 til og fra arbejde var LR ikke realistisk alen, men som bagstopper er den perfekt. Den skal hjælpe os ud og hjem i glat føre, specielt, når der er en trailer efter med heste eller grus. Det var udgangspunktet.
Så udvikler drømmen sig også til at det ville være fedt at køre på ferie i den, så et tagtelt blev købt. Så er det kravene til LRen bliver lidt udvidet. Vil det være forsvarligt at køre i Norge eller på Island. Der er jo langt hjem! Så jeg vakler lidt mellem at gerne vil skifte motoren til en nyere eller en med færre km. og til at skifte paraplyerne og finde mig i, at jeg skal ned i gear op ad bakke eller i modvind.
LR passer fint til det den blev anskaffet til, men skal jeg køre langt på ferie, må jeg lige overveje om det er en yngre motor, yngre bil eller jeg skal starte en gennem renovering af min gamle LR. I første omgang kommer der nye paraplyer i med luftmetoden. Viser det sig, at det olien kommer nedefra, så må jeg nok skifte motoren.
Det er sjovt som man let kommer til at udvikle eller udvide anvendelse og drømme.
Tak for Jeres svar. Det er et imponerende forum.