tilbage

Land Rover Forum  

138389: Hjælp til motorskift (04-12-2013 07:22:23)
Morten Priisholm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.49.65)
Hej.

Jeg har brændt mig varm på en defender fra 85 med v8 motor. Desværre, er jeg ikke så glad for v8 motoren, af den simple grund den kun køre 5 km/l.

Derfor ville jeg høre, om der var evt. en uddannet mekanikker herinde fra, som kunne have interesse i at hjælpe med at få en 200 tdi lagt i den? Tænker det er den bedste motor at smide i?

Jeg forventer selvfølgelig ikke at hjælpen er gratis:-)

På forhånd tak.

- Morten
138391: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 07:31:38) (svar på 138389)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.220.55.98)
Du skal måske starte med at regne ud hvor mange liter benzin du kan købe for udgiften til at skifte inklusive afgift og arbejdstid og uforudsete udgifter, og så finde ud af hvor mange km du kan køre V8 før det er udlignet i besparelsen ved diesel.

Jeg tror ikke det hænger sammen økonomisk at skifte, med mindre du kører rigtig mange km, og så er en defender nok ikke mit første valg hvis man har over 50 km til arbejde, eller skal på langtur.

Glæd dig i stedet over V8 lyden, og den mindre larm i bilen generelt.


Med 101 V8 (tidligere 90" V8) hilsen
Asger Jørnow
138392: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 07:49:56) (svar på 138389)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Husk også gearkasse, motorophæng, el arbejde, bundplader interiør og alt muligt andet ved skiftet!
Jeg synes du skal finde en anden bil. Det andet bliver hurtigt meget dyrt.
Alternativt nyd den mægtige motor og betal benzinen! Jeg ELSKER at trille rundt i 101
138393: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 09:07:01) (svar på 138389)
Niels Andersen #1276, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.166.21.40)
Du skal finde en "født" diesel hvis det er diesel du vil køre !!
De få orgiginale v8 90" der findes i dette land må være "fredet fra den slags ????
iøvrigt har ole ret det er både gearkasse-sædekasse tunnel el kardanger etc.
alternativ kan du uden den syore operation konvertere til 3,9 efi moter den kører ca 8 km/l

Niels
90" v8
138394: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 09:17:47) (svar på 138389)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
Overvej at sætte den Land Rover du har til salg og i stedet købe en der er født med den dieselmotor du ønsker.

Det vil være langt hurtigere og billigere end at betale en anden for at skifte motor fra benzin til diesel. Der skal laves rigtigt meget om for sådan et skifte. Det er mange arbejdstimer at betale for.
138396: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 09:53:00) (svar på 138394)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.221)
Og så det sædvanlige indlæg fra den sure gamle mand, der altid formår at punktere et fedt projekt med trivialiteter:

Hvis du skifter motoren til en anden motor med turbo, skal der betales ny afgift af køretøjet - uanset hvor mange heste den nye motor har, da man har principbesluttet, at vurdere det på samme måde som en overskridelse af 20% regelen.
Rent teknisk, i forhold til godkendelse til syn, er der ingen problemer.

Hvis du skifter BÅDE motor OG gearkasse (det kunne man se en stor fordel i dette projekt) så KAN SKAT forlange ny afgift af køretøjet.

Så det bedste råd er at finde en der er født med 200/300tdi.
Og det er der jo også andre der mener. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
138397: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 10:58:41) (svar på 138396)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
BLASFEMI... intet mindre...Det er simpelhed rendyrket blasfemi at ilægge et oliefyr - i et sjældent ikon

Jeg er helt i tråd med de andre, det er ikke økonmisk rentabelt (og direkte værdi nedsættende for køretøjet)

Find dig en 200/300Tdi - alternativt en 2,5 N/A eller TD som langt mere ligetil at ombygge (direkte værdi forøgende for køretøjet)


138398: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 11:22:29) (svar på 138397)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Tjae der er ganske rigtig meget der taler for at sælge V8'eren og købe en dieselhakker.

Umiddelbart skulle man formode at da 90"ere med V8 er relativ sjælden at de må være muligt at sælge for et beløb der gør en i stand til at købe en tilsvarende med 200tdi motor.

På den anden side nu skriver den gode mand jo at han har stærke følelser for lige præcis denne vogn, men at den er lige rigelig uøkonomisk. Måske lige præcis denne vogn rummer særlige minder, eller har særlige ombygninger der gør den unik for lige præcis sin ejer. Kærlighed kan ikke forklares! Og så er der måske ingen vej tilbage. :)

Men det indbefatter jo en del døje og besvær og lidt bøvl med syn og Skat. Der må man jo så overveje om der virkeligkun er plads til en kærlighed i en mands liv, eller om det er tiden at bytte kæresten ud med en mere passende model.

:)

Mvh Niels
138402: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 11:30:18) (svar på 138397)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.118.58)
Hej du,

Tag nu og tal med skat om din tanke med at skifte motor. Det er lidt som vinden blæser med dem og afgifts pålæggelse.



mvh

Stephan
138400: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 11:25:26) (svar på 138389)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Det må være denne bil?
http://www.dba.dk/land-rover-defender-35-v8/id-1004613386/

En Woody :-)

Er det ikke Martins??
138403: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 12:12:01) (svar på 138400)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Så er det vist ikke en 90" :)
138405: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 12:37:12) (svar på 138403)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.234.81)
Nej Michael; og det er heller ikke en Defender -<;O) Defenderen kom først i 1990. Men kan godt følge Asger, kører man ikke ret meget, kan det nok svare sig at eftergå V8eren i sømmene, kan være den trænger til en gennemgående service, om karburatorer skal justeres, nye stifter og kabler, strømfordeler efterses, om den forstiller som den skal osv. Man skal huske- er det en 90" V8 er det en kuriøsitet, da den kun blev fremstillet i få årgange.
138407: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 13:41:35) (svar på 138405)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Præcist - jeg turde bare ikke jokke så meget i det, at jeg ville nævne den del også :)
Mvh
Michael
138408: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 16:32:34) (svar på 138407)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Jeg beklager, det er desværre ikke min bil der refereres til. Den jeg har til salg, er en Defender HCPU fra 1993.
Men i øvrigt meget morsomme indlæg. Det lader til, at det ikke kan lade sig gøre at konvertere fra benzin til diesel!!
De, som indtil nu har gjort det, sidder og klapper sig på lårene af grin.

Mvh.
Martin
Som har gjort det uden afgift -naturligvis.
138413: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 19:00:06) (svar på 138408)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Den bil jeg linker til i mit tidl indlæg, det er da din Martin er det ikke?? Jeg er ret sikker på at det er den Morten trådstarter har kikket på??
138414: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 19:16:37) (svar på 138413)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Ja 90" med V8 er ved at være ret sjælene.
Jeg kan huske at inden jeg købte min 101" V8, ledte jeg efter en 90" V8 som erstatning for den 300tdi 90" jeg havde.
Jeg fandt én,..... i Schweits.
Der var INGEN i UK til salg ud over en 50´er med den der 4liters og den stod i over 200kilo.
Det var i 2008/9.
Så jeg vil da også sige at man skulle lade V8 være V8 og så finde en anden.
Jeg ville gerne have en V8 igen, men er jo sådan set glad nok for fruen hehehe.

Higgings.
138417: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 19:44:58) (svar på 138413)
Jakob Gregersen #8885, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.56.40.57)
Det kunne også være denne: http://www.dba.dk/land-rover-defender-35-v8/id-1003216498/

Passer i hvertfald bedre på beskrivelsen..
138422: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 20:13:46) (svar på 138417)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Den passer da ikke på Mortens første indlæg!!
Han skriver "Defender V8 1985"
Alt det med 90" osv er noget der bliver digtet på i nogle af svarene!
Nu er det jo absolut heller ikke sikkert at det er den samme person, men en Morten stiller spørgsmål ved den bil jeg linker til. Dette er også en 1985 og jeg vil æde min hat på at det er den der spørges til.
138426: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 20:35:53) (svar på 138422)
Jakob Gregersen #8885, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.56.40.57)
Den du linker til, stod angivet som en 1993'er. Men den er væk nu ( måske solgt?)
138440: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (05-12-2013 07:35:23) (svar på 138413)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Jo Ole, der er min bil, som du har linket til. Og jeg har også været i kontakt med Morten. Men jeg ved ikke om han også har kigget på en årg. 85. Min er jo fra 93.
Men det er fortid nu. En planteskoleejer købte den i går, han var glad for det flade lad, for så kunne han læsse den fra siderne.
Den skal nu bruges til det, den er lavet til -nemlig ud i marken og arbejde.
Mvh.
Martin
138442: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til motorskift (05-12-2013 08:52:47) (svar på 138440)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
sejt!!!!
138428: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 21:00:24) (svar på 138389)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
God aften Morten Priisholm...

En 200 tdi passer ikke på gearkassen Lt85, som sandsynligvis ligger i din 90", men en 300 tdi kan kobles sammen med gearkassen.

Jeg har ikke hørt, at f. eks. Steve Parker bygger konverteringskit 200 tdi/LT85 - men det kan du jo undersøge.

Du skal bruge en komplet motor incl. intercooler og hos CWS i GB kan du købe een til omkring 20.000 DKK leveret i DK.

Når du skifter fra benzin- til dieselmotor, skal bilen til et nyt registreringssyn og ny vurdering. Afgiftstilsvaret ligger på ca. 12.000 DKK

Og så kommer det løse til.

Efter min humble vurdering skal du bruge 35.000 DKK før du er dieselbrænder kørende. Det svarer til ca. 3.000 l benzin eller 15.000 km.

Nu kan jeg desværre ikke se, om du er medlem af klubben og hvor du bor, men klik på mit navn og send mig en besked via e-posten... har måske noget, du kan bruge...

I øvrigt koster det kun 600 DKK årligt at være medlem af vor klub ;-) hvis du ikke allerede er det.
138429: sv: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 21:06:39) (svar på 138428)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Jeg tror ikke Morten HAR en bil endnu?? Ej heller en 90"?

Til Jakob, - så må du rundstykke!! Så har JEG også læst forkert:-) Dooh
Ja, den er solgt! Det VAR Martins 110" "Woody" :-)
138438: sv: Hjælp til motorskift (04-12-2013 23:51:30) (svar på 138389)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.182.114)
Hej morten.

Hvis du beslutter dig for en 200TDi så har jeg snart en til salg.


Mvh Jacob Gren.
Jgrsport@hotmail.com
138462: sv: sv: Hjælp til motorskift (05-12-2013 15:20:16) (svar på 138438)
Morten Priisholm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.153.50)
Hej igen alle sammen.

Mange tak for de fine kommentarer, det var den som Martin havde til salg, som jeg omtalte. Havde blot byttet rundt på specifikationerne:) Jeg har fået en mail fra dig Martin, tillykke med salget af din fine Defender.

Jacob, det kunne måske godt have interesse, jeg sender dig lige en email.

mvh. Morten