tilbage

Land Rover Forum  

Index
142579: Oil dip stick tube (14-05-2014 15:55:59)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.126.116)
Hej
Jeg har lige modtaget min 200 (T)DI (minus Turbo) fra CWS. Imidlertid var røret til oliepinden bukket så kraftigt at man ikke kan få oliepinden op. Jeg har prøvet at rette det ud men røret har stadig et så kraftigt knæk at man ikke kan få oliepinden op.
Er der en der kender parts nummeret til et nyt rør til en 200 TDI Discovery motor. Det er noget længere end til en Defender 200 TDI og noget mere buet pga af turboens oprindelige placering nede på siden af motoren.

Ville jeg evt kunne bruge olipind og rør fra en 2,5 N/A Diesel, fordi jeg ikke skal have turbo på, jeg skal jo have standard 2,5 N/A diesel manifold til min 200 DI løsning og kommer derfor ikke i karambolage med turbo og manifold.
Jeg helst have parts nummeret på røret, men da jeg ikke selv har reservedels katalog til en Discovery 1, ville jeg lige høre om der var som kunne være behjælpelig.

Mvh

2547 Steen G-S
Index
142580: sv: Oil dip stick tube (14-05-2014 16:47:08) (svar på 142579)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.136.33)
Prøv at udskrue oliepind; kan se oliepind til Defender-200eren er i flere dele, pind-yderrør-Oring-omløber-skærering osv. Det bliver nok den tunge gang til autoriseret; men se om til tidligere motorer passer; husk at få en der kan nå helt ned til olien /;O) Ellers held og lykke med projektet.
Index
142581: sv: Oil dip stick tube (14-05-2014 17:42:13) (svar på 142579)
claus krüger 0599 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.105.34.186)
Res NR. Discovery 200 TDI ERR 1248
Index
142583: sv: sv: Oil dip stick tube (14-05-2014 18:50:45) (svar på 142581)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.126.116)
Tak for svarene de herrer.
Jeg kan se at sådan et rør ikke længere er så nemt at skaffe og slet ikke til billige penge. Så nu har jeg brugt en time på at varme, klemme og forsigtigt banke på røret, så jeg lige kan få oliepinden op og ned.
Så er der kun alle de andre ting der skal kigges på inden jeg kan hive den gamle motor ud og flytte servopumpe, svinghjulshus, generator, starter osv over på den nye motor og så lægge den i bilen.

Er der forøvrigt en der ved havd denne lille fidus er til for enden af den røde pil. Den sidder i toppen af termostathuset, er det en kontakt til en el-blæser eller noget helt tredie. Den har 2 ben til spadestik.

Mvh

2547 Steen G-S
Index
142582: sv: Oil dip stick tube (14-05-2014 18:44:43) (svar på 142579)
Kenneth Lystlund #4532, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.152.197)
Hej Steen,

Jeg tror jeg har et liggende, hvis det det skulle have interesse? Jeg skal dog lige have tjekket op på det for at være helt sikker.

MLRH.
Kenneth
Index
142584: sv: sv: Oil dip stick tube (14-05-2014 19:03:17) (svar på 142582)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
Jo Steen det er kontakten til El-blæseren - over et relæ selvfølgelig. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
142587: sv: sv: Oil dip stick tube (14-05-2014 20:08:34) (svar på 142582)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.126.116)
Det lyder godt, så er der en ting mindre at skulle indkøbe.

Tak for tilbuddet om olie pinds røret. Det kan godt være at jeg vender tilbage på et senere tidspunkt, når jeg har fået den lagt i bilen.

Mvh

2547 Steen G-S
Index
142598: sv: sv: sv: Oil dip stick tube (15-05-2014 09:52:07) (svar på 142587)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.9.211)
Hej Steen!

Var tingene ellers som de skulle være? Du havde jo dine bekymringer.

VH Børge Rosenberg
Index
142600: sv: sv: sv: sv: Oil dip stick tube (15-05-2014 10:25:18) (svar på 142598)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.126.116)
Hmm ja, mere eller mindre, den har fået lidt knubs enten af tidligere ejer, eller da den blevet håndteret hos CWS. Blandt andet er dækslet til vakuum suget til turbo på diesel pumpen skadet og der mangler et dæksel for an dieselpumpen på tandremshuset og så det med oliepinden. Jeg har gjort Richard opmærksom på det via mail, men fik ikke rigtig noget ud af det ud over en meget venlig kommentar om at jeg skulle lade ham høre hvordan det gik med at sætte den i. Måske jeg var lidt for venlig og rosende i min mail til ham. Men det er jo også småting.
Men ellers så ser det ud til at være som lovet, jeg har selvfølgelig ikke fået sparket liv i den endnu og er heller ikke startet på at pille den gamle motor ud endnu, jeg har meget svært ved at undvære den i det daglige. Jeg ville ellers rigtig gerne i gang, men det kniber lidt med kræfterne. Der ud over mangler jeg stadig en masse dele, så som ny, tandrem, kobling, blændpropper, pakninger, slanger, elblæser, modificerede beslag, kølervæske, olie, temperatur føler osv osv.

Mvh

2547 Steen G-S
Index
142605: sv: sv: sv: sv: sv: Oil dip stick tube (15-05-2014 13:46:00) (svar på 142600)
Kenneth Lystlund #4532, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.83.139.132)
Hej Steen,

Motor ophæng kan du tage fra din gamle motor og skrue direkte over på 200DI motoren.

MLRH
Kenneth
Index
142615: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oil dip stick tube (15-05-2014 17:23:13) (svar på 142605)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.188.207)
Ja det var også min første tanke, men de er desværre temmelig sammensunkede, så det er nok bedst med et par nye gummi ophæng.

Mvh
2547 Steen G-S