tilbage

Land Rover Forum  

Index
144095: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 10:05:27)
Jakob Sune Hansen #9076, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 15.195.185.75)
Hej Alle,
har hentet en dejlig 110'er med V8 og SU'er, den starter som en drøm
har skiftet og fixet tændrør og kabler (8mm)den er ikke glad for at tage gassen (lyder som om den ikke går på alle Cyl.) har checket hver eneste kabel og rør der er gnist på alle, mener at det ligger i SU'erne efterhånden. kan ikke køre uden Choker, og hele lokal området stinker (dufter i min optik af benzin) - trækker ikke specielt godt, og da jeg bakkede den ned fra autotraileren lå der noget benzin på traileren - hvilket jeg tænker må være et eller andet utæt slangevæsen.

er der en god DIY guide man kan følge slavisk eller skal der en Prof. på ?

/Sune
Index
144096: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 10:11:36) (svar på 144095)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
Søgefeltet er din ven:

http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=142969#142969

Mvh
Kenneth Poulsen - der hellere vil stinke af diesel. ;)
Index
144097: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 11:06:45) (svar på 144095)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 192.35.17.15)
Hej Jacob.

Du er ved at komme i noget rigtig fejlsøgnings arbejde.
Start fra en ende:
Check tanken er tæt (burde ikke have indflydelse på SU).
Check overløb. den finger tykke slange ved siden af påfyldningen, den mørner tit, alle mine RRC har jeg skiftet dem på.
Check om pumpen er extern, er den rusten/tæret, Check om rør til og fra pumpe er tæret.
Check slange fra studs på tank til bensin pumpe.
Check slange fra pumpe til filter i motor rum,
Check slange fra filter til SU karburator.
Check alle rør føringer er tætte. på SU.
Check retur løb er tæt og CHECK AT RETUREN ER REDUCERET KORT EFTER SU RETURLØB. (et stump dieselhøjtryks rør fra 2,25 diesel motor kan bruges da den passer i slangen og hullet igennem er reduceret).
Check olien på karb er fyldt op.(hvis tilbage slag bliver olien skudt ud.

Når alt dette er iorden og dit problem er der stadig må du nok ind i karb og kigge og under søge.
Check svømmerhus og stand, og evt. svømmere om de er revnede. Mine var smuldret i atomer.
Hvis de stadig ikke kører okay, er det en komplet renovering og indstilling af karb du skal ud i.
Men dit problem lyder som mangel på bensin. Og hvis den drypper et sted under bilen så kan det være tilførselen. Men med extern pumpe vil du kunne se hvor det drypper da systemet er under tryk. Men pumpen og dens rør plejer at blive tæret. Har du tjekket filteret i selve pumpen.

Med Laro Hilsen Claus
Index
144106: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 21:24:26) (svar på 144097)
Jakob Sune Hansen #9076, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.183.115.65)
Hej Claus,

checkede det hele igennem - kunne ikke finde nogen pumpe - men alt var tæt der var dog en sort enhed under torpedo'en - ligner et filter men også her fin tæt - det pudsige var at der var de der overløbs slanger som Kim nævnte - men ingen umiddelbar synlige spor - mht. til olien kan jeg "bare fylde til kant" uden problemer ?

/Sune
Index
144108: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 22:30:48) (svar på 144106)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.183)
Det er nu ikke så pudsigt med overløbs slanger på en SU :)
Da min spildte benzin ud var det kun når motoren kørte jeg kunne se det, 2-3 minutter senere var benzinen fordampet.
På billedet jeg vedhæftede tidligere er den sølvgrå stråle benzin der går uforbrændt gennem karb.

Jeg skifted tændspolen samtidig, men det var fordi den blev varm, og bilen kun kunne gå i tomgang efter 20 minutter kørsel, det løste dog ikke problemet med skidt i karb.
Index
144099: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 11:30:01) (svar på 144095)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.236)
Jeg har lige været igennem dem store SU renovering :-)

Prøv at tjekke om du lækker benzin fra overløbs slangerne.

På min SU er der to slanger der går fra hver karburator ud i venstre forskærm bag hjulet, der er ikke returløb til tanken.
Hvis flyderne (flydeventilerne) ikke lukker tæt, så vil overskydende benzin løbe ud i naturen. se billedet.
Index
144100: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 11:56:21) (svar på 144099)
Sune Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.195.185.81)
Hej Kim, Klaus og Kenneth,

det er god info alle tre - starter med "VVS" tilgangen for at sikre at
alt er tæt og virker med rør, slanger frem og tilbage, og ser en sammenhæng omkring flydere og ventiler - det skal siges at den har stået stille i over 9 måneder - så det kan ende med en gang nye pakninger, oringe, flydere mm..

/Sune
Index
144103: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 19:04:49) (svar på 144100)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.183)
Denne S.U. vejledning er guld værd: http://tr-club.dk/wb/media/pdf/teknik/SU-cab(2).pdf

Index
144104: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 19:56:12) (svar på 144103)
Mark Strodtmann #4647, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.232.180)
Hej Jacob
Inden du skiller for meget ad så prøv en ny tændspole. Jeg har haft samme problem efter længere stilstand.
Den kan sagtens stå i tomgang og så blæser den gnisten ud når den skal have noget gas.
Manne
Index
144105: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 21:19:02) (svar på 144104)
Jakob Sune Hansen #9076, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.183.115.65)
Hej Mark,

Tænkte selv på denne vej ligeså - jeg var ikke imponeret over gnisten på de nye rør da jeg prøvede det hele af, tilgængæld kan den ingenting hvis jeg prøver at slå chokeren fra, indtil 1500 o/min kan den holde sig igang under dør den med det samme og kan næsten ikke tage gassen selv med chokeren godt inde. de koster jo ingen ting de gode spoler og det forringer jo ingenting :-)

jeg prøver det imorgen -

/Sune
Index
144107: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (04-08-2014 22:18:22) (svar på 144105)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.232.27)
Nu synes det ikke at fremgå hvilken årgang der er tale om- pumpe i tank fra ca. 87; elektronisk tænding fra 86, hvor tændningsforstærker er et kendt "sorges-kind" sidder på strømfordeler. Ellers er rørtilslutninger til tank en investigation værd; har det med at ruste. Næppe tændspole, der forårsager benzinspild. Bør fastsættes(og udbedres) hvor benzinspild stammer fra af sikkerhedsmæssige årsager.
Index
144117: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (05-08-2014 17:23:49) (svar på 144107)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.37.208)
Skulle måske lige præcisere- tændspole til tidlige V8ere, dem med gammeldaws kontakttænding er til formodstand, dvs. 9v. At tændspole bliver varm, kan skyldes den er forbundet direkte med 12v. Er tændspole oliefyldt fra fabrik, af hensyn til bedre køling, er det bedst at montere den med tilslutninger nedad.
Index
144126: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (06-08-2014 12:20:14) (svar på 144117)
Sune Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.195.185.75)
Tak Verner - osse gode hints,

det er en 92 Model, rensede alle kontakt flader i går på tændspolen og fandt som tidligere nævnt i tråden "lækken" det kom fra de 2 overløbs slanger - heldigvis. det ligner den lidt længere vej med at få de 2 renset, og checket med svømmer, ventil mm. og så sat sammen igen.

/Sune
Index
144132: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (06-08-2014 19:15:32) (svar på 144126)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.194)
Et råd inden du går igang med at rense din SU:
Tjek først at der løber benzin ud af begge rør, ellers behøver du kun rense den ene karburator.
På min var det begge rør der var i brug.
Jeg startede med den ene karburator og rensede og samlede den, og tjekkede at der derefter kun kom benzin ud af det overløbsrør det tilhørte den anden karburator.
Hvis du er heldig er det kun skidt og ikke defekte svømmere osv.

Den inderste/nederste møtrik på begge karburatorer er noget fanden har monteret, men en forkortet 13" kan være rigtig brugbar til at komme ind og løsne dem.

Have fun :)
Index
144133: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (06-08-2014 21:21:11) (svar på 144132)
Sune Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.183.115.65)
Hej Kim,

godt råd jeg skal have lavet en 13" i speciel design det er sikkert ikke sidste gang :-)
Skiftede du pakningerne uanset hvad eller passede du bare på ?

/Sune
Index
144136: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (07-08-2014 00:28:14) (svar på 144133)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.194)
Pakningerne var ok da jeg skilte den ad, så jeg brugte de samme igen.
Jeg købte noget Carb Cleaner i THansen (80 kr) og brugte næsten en hel dåse til at rense med, bagefter skyllede jeg igennem med benzin og blæste tør med kompressor.

Du kan blæse igennem overløbs tuden og se om flyderne lukker tæt, så er du fri for at samle skidtet uden en hvis sikkerhed for at det er rent.
Index
144209: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender 110 V8 - SU guru søges :-) (09-08-2014 16:47:16) (svar på 144136)
Sune Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.183.115.65)
Hej Kim,

ville lige slutte denne og tak for hjælpen - jeg købte noget carb. cleaner fra liqui Moly (72 Dkr.) hos Bistrup autodele samt et nyt benzin filter (det store som sidder på rammen under passager siden). Startede med at skifte filteret - føj for den lede - benzinen var brun, filteret var mørkebrunt - så jeg skyllede hele systemet igennem tømte tanken og skyllede igen. nyt filter, af med begge SU'er - drillede lidt men 1,5 time brugte jeg på splitte det hele ad. Rensede og samlede det hele igen - checkede så olien i Karburatoren - ingenting så jeg hældte lidt 20/50 på som de fleste har en mening om fungerer - startede i 3 hug og går supergodt nu tager hun omdrejninger, går rent mangler lige en længere prøvetur så den bliver ordentlig varm.

HUSK altid og checke den skide olie i karburatoren :-)

/Sune