Tak for alle de gode råd.
Muligheden med at binde den op under bilen havde jeg ikke tænkt på - den må næsten prøves. Som plan B låner jeg nok en trailer. Jeg luftede også spørgsmålet på mit arbejde og har der fået tilsagn om at kunne låne en 3m lang trailer (3m og 6,5m er jo næsten det samme).
Jeg har allerde aftalt med Stefan, at han skal hjælpe med kørslen en tidlig lørdag morgen. Og det kan jo være, at vi skal køre en lille omvej omkring Ib, så klubbens langtransportekspert kan tjekke, om alt er OK.
Billeder - ja, jeg skal nok dokumentere forløbet og offentliggøre dem her, eller måske i Oasen(?).
Stammens diameter er 23cm i den ene ende og 13cm i den anden ende. Arten er et nåletræ af en type (se billede for yderligere identifikation).
Første udfordring bliver at få slæbt stammen fra haven om i indkørslen uden at ødelægge alt for meget - det bliver nok i eftermiddag - noget med at bakke landroveren så tæt på som muligt og et tov i den tunge ende og se trække. Jeg er ikke sikker på om det går godt gennem havelågen.
/Frank Lund