tilbage

Land Rover Forum  

Index
151685: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (12-11-2015 23:04:10)
Morten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.68.246.13)
Hej.

Jeg er efterhånden løbet tør for gode ideer, for at løse de motorproblemer med min V8 3500 rover motor 92 HK fra 1983.

Jeg har optimeret følgende på motoren:.

Stål headers - afsluttende i sidepipes, 1 i hvert side.
Nye tændrør + kabler
Accu spark elektrisk strømfordeler
Åbne K&N filtre
Plomberinger fjernet i karburaterne
Org. Zenith stromberg karburatorer total rep. Med nye pakninger, dysser, nåle, justeret svømmerhøjde, sync med hinanden osv. ( lavet af fagmand ).
benzinpumpe 0,30 bar tryk ( fra biltema).

Der er i tidernes morgen monteret anden knast af gammel ejer, den ser absolut ikke slidt ud.

Problemet er, at den går nogenlunde i tomgang. Men ved gasgivning, dør den nærmest.
På vej op i fart, mister den trækkraften.
Hvis jeg holder ensartet gas på pedalen, mister den omdrejningerne og dør en gang i mellem. Hvis jeg derimod træder pedalen i bund, giver den et ryk i bilen, hvorefter den kommer nogenlunde op i omdrejninger, lige indtil den (drukner) igen. Den skyder desuden ud af udstødningerne vist også fra motoren.

Hvad kan jeg have overset?


Index
151687: sv: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (12-11-2015 23:32:49) (svar på 151685)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.155.160)
Benzintilførsel for lille og eller for lidt benzin i svømmerhuse.
At den skyder gennem udst. eller karb. skyldes benzinblanding er ekstrem mager og derfor er længe om at forbrænde. Går ud fra det er testet om benzinpumpe giver mængde og tryk "in situ" ellers prøv at klemme returløb fra karb. flad og se om der opstemmes benzin i karb. og dermed bedre trækevne.
Index
151688: sv: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (12-11-2015 23:34:02) (svar på 151685)
Benjamin Jensen #4574, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.134.25)
Det typiske svar er knasten, men prøv at få målt den igennem på et værksted med speciale i amerikanermotorer, har du et ir termometer kan du prøve at måle for forskelle i udstødningstemperaturene, hvis de er ens tyder det på et generelt problem altså før strømfordeler, tændrør ventiler mv. det kunne være benzin. har du taget en kompressionstest?
Brændte ventiler kunne være et problem hvis karburator og benzin er som det skal være.
Index
151725: sv: sv: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (15-11-2015 22:36:53) (svar på 151688)
Leif Jensen #4521, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.186.130.95)
ahh benjamin, det typiske svar er ikke knasten, en rover v8 med fuldstændig nedslidt knast, kan faktisk køre så "godt" at man ikke opdager det ved "alm." brug.
Og hvor skulle han køre den på et værksted med speciale i amerikaner motorer og få målt knasten, hvis det endelig er knasten kan alle relevante stumper købes for omkring 2000 og monteres på en weekend.

Det typiske svar ved denne situation er Stromberg karburatorer, der ikke er justeret korrekt, eller har de forkerte nåle / dyser.
Index
151691: sv: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (13-11-2015 05:54:35) (svar på 151685)
søren frimodt petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.83.135.24)
Jeg tænker umiddelbart hvad du har gjort for at få karburatorerne til at give en så meget federe blanding som det kræves med de modifikationer du har lavet? Alene de åbne filtre er nok til at få en v8 med stromberg til at gå helt af h-til. Men dine nye korte udstødninger med meget mindre modtryk end det originale gør situationen endnu værre?
Index
151695: sv: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (13-11-2015 15:03:29) (svar på 151685)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.195.239)
Den kører for "magert"... Helt sikkert ;)
Og ja - Det er jo lidt surt når den trods alt ikke kører mere end 6-8 km.pr.liter helt standard... Det bliver dyrt, min ven... ;D
Index
151697: sv: sv: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (13-11-2015 15:22:53) (svar på 151695)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.199.42.32)
min 90" V8 fra 86 overraskede min synsmand ved at forurene ekstremt lidt ved sidste syn.
om sommeren kører den rigtig fint, men når det er koldt skal den have choker indtil den bliver varm, hvilket tager rigtig lang tid.
hvis den ikke får tilstrækkelig choker trækker den heller ikke, og er ikke til at få op i omdrejninger. når jeg giver for meget choker "skyder" den fra udstødningen og tændrørene soder til.
er løsningen "bare" en federe blanding, og er der medlemmer i københavnsområdet som har specialværktøjet til at skrue på dysen "nede" i Stromberg karburatoren ?

Hilsen Henrik
Index
151698: sv: sv: 3500 V8 skyder og vil ikke tage omdrejninger (13-11-2015 15:22:58) (svar på 151695)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.15.143)
Selv om benzin bestemt har været dyrere end idag, kunne det være lækkert med magert blandingsforhold. Ford har tidligere eksperimenteret med "Lean-burn" motorer, men uden brugbart resultat. Der er ingen vej uden om blandingsforhold 1 til 14,7. Hertil er faren at mager blanding udvikler betydelig mere varme end ovenstående og risikoen er brændte stempler og ventiler. Er det undersøgt om evt. filter på dyk-enden i tanken er ren og fri for snavs.