tilbage

Land Rover Forum  

Index
156115: Brændstofsforbrug stiger? (10-01-2017 13:34:31)
Kim Zeuner #9459, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.179.88.18)
Hej Jeg er den lykkelige ejer af en Defender 90" fra 1997 men en 300 tdi motor...
Jeg har over de sidste tre måneder oplevet at brændstoffet sandt at sige løber hurtigere og hurtigere gennem systemet.
Jeg har naturligvis tjekket at den ikke midster brændstoffet.
Er der nogen af jer der har ideér til hvor jeg skal lede efter synderen?
Min kørestil har ikke ændret sig over tid.

Kim
Index
156118: sv: Brændstofsforbrug stiger? (10-01-2017 15:19:06) (svar på 156115)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.148.17)
Dæktryk...
Brug af oliefyr - hvis et sådant er monteret...
Usikre forbrugsmålinger...
Vinterkørsel betyder øget forbrug...
For mange korte ture...
Er der blevet monteret et tagtelt eller en tagbagagebærer...
Manglende olieskift med alle filtre... 10.000 km interval også for gearkasser og differ...
For megen skrammel inde i bilen...
Alm. eftersyn af dyser og pumpe bør ske ca. for hver 150 t km...
Let foden lidt i modvind, sænk farten med 5 km/h...
Index
156119: sv: Brændstofsforbrug stiger? (10-01-2017 16:22:43) (svar på 156115)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Hvilken decimal er vi ude i Kim? :-)
Du har tjekket at den ikke fiser ind i selve motoren og blander sig med motorolien? Det er set før har jeg hørt.
Index
156121: sv: sv: Brændstofsforbrug stiger? (10-01-2017 17:33:41) (svar på 156119)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Som Ole beskriver, så kan motoren spise diesel af forkerte veje, en eller flere dysser kan hænge, så der kommer diesel i motorolien, lugt til oliepinden og kontroller oliemængden ofte.
Trykreguleringmembranen på pumpen kan også være en smule utæt og så kan der komme diesel op gennem den lille slange fra pumpen til turboen.
Index
156126: sv: sv: sv: Brændstofsforbrug stiger? (10-01-2017 19:44:24) (svar på 156121)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.214.2)
Kan være def. EGR-anordning eller tilstoppet katalysator, hvis monteret, ude af sporing, hængende bremser, tilstoppet luftfilter eller intercooler, samme pakket udvendig med mudder ell. lign. def. indsugningsslange. Ryger den sort, ville jeg nok undersøge dyser, om knastrem er "hoppet" et hak eller pumpe står korrekt. Find selv på flere ;O)