tilbage

Land Rover Forum  

Index
160736: Motorskift (02-02-2019 21:50:46)
Brian nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 143.97.99.17)
Hej. Jeg har en LR defender, fra 1983.med en Rover 3.5l v 8. Og jeg ville gerne have en Chevrolet 5.7 l. Lagt i
Mit spørsmål er. Kan jeg få det godkendt.

Brian Nielsen
Index
160737: sv: Motorskift (02-02-2019 22:14:19) (svar på 160736)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.20.66.135)
Tjo hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre. Alt efter hvilken 5,7 us motor du kommer i- så er det jo ikke fordi de ligefrem strutter af HK - måske mere NM. Men du skal nok også regne med nye fjedre, og så er der reelt også et spørgsmål om du ikke skal have en nyere foraksel på. Sådan at du også kan bære den noget tungere motor. Tænker du skal regne med ekstra 150 kg. eller noget i den stil. Men en foraksel fra en slut firser RRC/disco 1 er godkendt til 1.200 kg. hvor jeg mener en midt firser foraksel til 90'er/RRC er godkendt til 1.000 kg.

Har set en enkelt eller to med den motor montering, tror det var i en 110, men den var noget næse tung. Og hvis man så har en forstærket kofanger + spil, så snakker vi over 200 kg. ekstra på fronten.

Index
160738: sv: Motorskift (02-02-2019 22:39:17) (svar på 160736)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.204.251)
En Chevy 5,7 l V8 har 186 hk og vejer 302 kg....
Index
160740: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 01:26:49) (svar på 160738)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
I princippet kan alt i dag godkendes med den rette ombygning og den rette dokumentation.
Dokumentationen køber man gennem en af Færdselsstyrelsen godkendt prøvningsinstans.
Et eksempel kunne være http://www.autoconsult.dk/ de kan også hjælpe dig videre med spørgsmål.
Du skal nok påregne minimum 10.000,- kr for øvelsen, da du kommer over de 20% i effektforøgelse og der derfor skal foretages fysiske bremseprøver og måles støjtest og fremskaffes specifik dokumentation for motoren med det motornummer, bla. HK, moment, vægt og forurenings dokumentation.

Derudover skal der erlægges noget afgift til Skat, da du kommer de 20% i effektforøgelse, det er helt umuligt at sige hvad det bliver, jeg har dog erfaring med en seriebil der blev lovet ingen afgift, men så fik en regning fra Skat på 45.000,- kr i afgift, for samme type sag - han er ved at klage.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
160744: sv: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 12:10:32) (svar på 160740)
Brian Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 143.97.99.17)
Mange tak for svarene.
Index
160746: sv: sv: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 14:35:43) (svar på 160744)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.193.113)
Hej Brian!

Kenneth Poulsen beskriver udmærket, hvad du skal igennem i projektet.
For nogle år siden var jeg interesseret i at konvertere min LR 90 V8 3.5 til 50th Anniversary Edition (1998) udgaven af LR 90. Havde 2 møder med Preben Egelund (www.autoconsult.dk), som fortalte, hvad der skulle gøres. Bl.a. hastighedsprøve (hvor stærkt kan bilen køre) på nedlagt flyveplads på Lolland. Projektet blev droppet. Det blev ganske enkelt for dyrt.
Bedste råd til dig: Tal med Preben Egelund og få et overslag over omkostningerne.

Mvh

Kaj
Index
160747: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 17:07:23) (svar på 160746)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.89)
Nu synes det ikke at fremgå hvad årsag til ønsket om motorskift skyldes, kan ikke forestille mig den oprindelige er slidt :o) men kunne være en "shortcut" at få den oprindelige opgraderet med flere hypper; er motoren som den forlod "Lode Lane" er den på beskedne 114hp, kan opgraderes til ca 156hp, dels ved at fjerne restriktioner i indsugning, hvis ikke allerede udtaget, dels ved at montere knastaksel som i 3,9, rimeligt cost-effective, hertil SU-karburatorer fra burlen.co.uk og en Mallory strømfordeler, men det fordrer jo motoren er i rimelig stand, for at få det fulde udbytte. Dog er der flere, der har udskiftet den oprindelige 3,5l sugebenziner med en 3,9efi, 183hp. uden synsfætteren har vendt det hvide ud af øjnene.
Index
160752: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 20:00:10) (svar på 160747)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.193.113)
Hej Verner!

Der flere muligheder. Sportslydpotte fra Rimmer Bros. Stage 1 topstykker. Edelbrock indsugningsmanifold. Weber 500 CCM karburator. Lagt sammen med dine oplysninger, er vi omkring 200 hk eller mere. Men også langt over de 20 %.

Mvh

Kaj.
Index
160757: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift (04-02-2019 15:38:41) (svar på 160752)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.89)
Jow Kaj, det er jo kun muldvarpeskindet der sætter grænsen, dog er sportsudstødning med bananmanifold så god og gavnlig investering at det meget vel tjener sig selv hjem i form af en bedre benzinøkonomi---- med mindre man påskønner de nyfundne heste og leger "hvem kommer først over krydset" når der bliver grønt.
Index
160750: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 18:10:25) (svar på 160746)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.62.117.128)
Kaj, flyvepladsen på Lolland (Holeby) er ikke nedlagt, men faktisk lige opgraderet med nyt landingsudstyr.
Så'n mere hvis der lige var nogen der ville komme forbi en sportsflyver. ;-)
Mvh
Kennerh Poulsen
Index
160753: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 22:00:57) (svar på 160750)
Brian nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 143.97.99.17)
Jeg ønsker at skifte motor. Da jeg ikke vil ud i et tunings projekt. Er der ikke nogle her inde der har skiftet til en større motor?
Index
160754: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift (03-02-2019 22:21:13) (svar på 160753)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.62.117.128)
De regler og bestemmelser jeg ridset op er fra 01- 2018 med tillæg fra 04- 2018 så det er kun erfaringer fra efter de tidspunkter du kan bruge til noget - alt andet er ubrugelig historie.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
160758: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift (04-02-2019 16:21:22) (svar på 160753)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 185.56.166.254)
Kan anbefale et medlemskab af menigheden..... så løfter vi for sløret om store maskiner :-) :-)

Med hidsig V8 hilsen
Claus
Index
160762: sv: sv: Motorskift (04-02-2019 20:12:13) (svar på 160738)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.20.66.135)
I min verden er det svært at sige hvor mange hk og vægt (måske lettere) en 350 kubik tommer US V8 fra GM(Chevrolet). Da motoren har været brugt over rigtig mange år i rigtig mange varianter, hos både Buick, Chevrolet, Oldsmobile og Pontiac.