tilbage

Land Rover Forum  

Index
161766: Lidt spørgsmål om køb af Freelander. 1 (01-10-2019 20:54:23)
Sandie Kruse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.219.27)
Hejsa,
Er kommende nyt feminint medlem fra det nordjyske der har et par spørgsmål. Har kik på en FreeLander1. Regner med at tage ud og se på den i morgen. Den har kørt lige godt 400000 KM, så jeg regner med en del udskiftning, dog siger sælger at den lige har været gemmen syn, men jeg kan næbbe forestille mig at synsmanden checket VCU, og ligende ting bare fordi det er en landrover?
Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt i forummet før nu for lige at se hvad man skal kigge efter når man er ude og kigge på sådan en bil. Ud over at køre bilen i 8 taler er der så noget man skal se på i forhold til 4x4 delen og undervogn?
På diverse engelske forummer kan jeg se at der har været en del problemer med benzinmotoren i 1 model, men dette her er en diesel. Hvad skal jeg kigge efter?
Sidst men ikke mindst, Tak til moderator for at køre nogle gode debatter. Er en af de her piger der mener at en bil da ikke er en bil hvis den ikke har 4x4, så det her sted kunne sagtens ende med at blive noget for mig.
På forhånd tak for svar, og forsat god aften til alle.


Sandie
Index
161769: sv: Lidt spørgsmål om køb af Freelander. 1 (02-10-2019 00:26:42) (svar på 161766)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.48)
Med de km kan jeg forestille mig, der er tale om en tidlig Freelander, årgang 2000 eller lign, her er elektrikken, elektronikken en sorges-kind, test eks elektrisk rudetræk i døre, på bagdør skal rude gå lidt ned når der åbnes og omvendt. Check om kardan til bagaksel er der, på tidlige Freelander var der ofte problemer med differentiale, så kardan blev fjernet.
Men jo, synsfætteren er ligeglad med vcu, bare der ikke er slør eller løse ophæng. På tidlige benzindrevne var der problemer med især toppakning, dog kom der en bedre toppakning frem, er højst sandsynligt skiftet nu, prøv alligevel at kikke ned i ekspansionsbeholder om der er slam, olierester, aftag også oliepåfylddæksel på motor og start motor, om det blæser ud, kan tyde på slidt motor. Og ellers pøjpøj med købet.
Index
161770: sv: sv: Lidt spørgsmål om køb af Freelander. 1 (02-10-2019 10:15:23) (svar på 161769)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Du vil kigge på en bil der har gået 400.00 km og forventer der vil kommer en del reparationer efterfølgende som koster.
Der ville jeg bruge de penge du vil bruge på at reparere, til at købe en bil med meget færre km på klokken.
Den du kigger på, er brugt op i alle ender og kanter.

Ellers kig efter rust og alt det man ellers kigger efter på en almindelig gammel bil.

Ellers vil en fra 2003 med BMWs td4 motor være godt og gerne den faceliftede model - den har "2 i en" forlygter, med et rundt fjernlys indbygget i lygten.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
161772: sv: sv: sv: Lidt spørgsmål om køb af Freelander. 1 (03-10-2019 11:51:09) (svar på 161770)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Giver de to herre ret, brug dine penge på en nyere freelander efter årg 2002 der er en td4 motor i den.
Jeg har været turen igennem med flere freelandere, ud over at den er noget underkendt så er det en aldeles udemærket bil.
et er ikke kun en vcu der kan give problemer den kan i løbet af meget kort tid ødelægge en gearkasse og så er det vildt dyrt, en ny vcu koster ca 1800 kr i england og den kan fås ved Bell engineering, samt bearings til denne. samt meget andet.

God fornøjelse med vilddyret for den motor kan sagtens tunes lidt. du kan få en masse gode ekstra dele til freelanderen, og der er altid flere der har noget liggende du kan erhverve til fornuftig pris.

God jagt og vilkommen til den engelske syge.

mvh Jens med en lightweight til salg.
Index
161774: sv: sv: sv: sv: Lidt spørgsmål om køb af Freelander. 1 (03-10-2019 13:27:09) (svar på 161772)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.133)
Joeee, det er vel sådan med at købe en godt brugt bil-- det minder om afbetaling, man betaler en mindre sum for bilen og ellers reparationers omkostning som afbetaling, dog må standdage og hovedbrud påregnes. Og jo, selv om 1.8L benzinmotor næppe er det første man kommer i tanke om, når talen falder på noget, der vil overleve Armageddon sammen med kakarlakker og skorpioner, så tunes den og bruges til rallykørsel i England. 2L. BMW-dieselen er et bedre bud, dog skal man ikke regne med at have erhvervet sig en livsforsikring, hertil vejanvendelsesafgift, der tangerer landevejsrøveri, hvis ikke nedvejet.
Men vi ved jo også, nogle bilejere kan tage livet af selv den bedste motor indenfor 100000km, mens andre kan have glæde af sit køretøj i mange år og kilometer med den rette vedligehold og brug, det er "The dark Horse" ved brugtbilkøb.
Index
161775: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt spørgsmål om køb af Freelander. 1 (03-10-2019 14:39:21) (svar på 161774)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.62.116.192)
Mht. til afgifter så er det vigtigt at den er vejet ned.
Så den koster i afgift 5.200,- i stedet for 12.500,-

Mvh
Kenneth Poulsen