tilbage

Land Rover Forum  

Index
162015: møg starter (03-12-2019 17:01:43)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Øv og tre gange ØV så røg starteren der står 110440 på den, og den er fra 2008, laro s 3 med en 2.25 l diesel 24 v.. hvor lang tid tager det at skifte den djævel og kan det betale sig at reppe den den gør intet nu, jo et uartigt klick når nøglen drejes.
Jeg kan godt regne ud at julegaverne er væk forlængst, men hvem er ekspert helst gratis og så til det halve.
mvh jens e med tudefjæs
Index
162017: sv: møg starter (03-12-2019 18:27:33) (svar på 162015)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Og du har selvfølgelig kontrolleret at + og - kabler og batteriet er i topstand?
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
162018: sv: sv: møg starter (03-12-2019 18:41:00) (svar på 162017)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Ellers har jeg fundet denne til 1700,- kr :
https://www.ebay.co.uk/itm/Starter-Motor-Land-Rover-24v-Diesel-PRC8065-Series-3-/332287511036

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
162019: sv: sv: sv: møg starter (03-12-2019 18:44:36) (svar på 162018)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Hvis du selv vil søge den, så har den partnummer: PRC8065
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
162020: sv: sv: sv: sv: møg starter (03-12-2019 19:38:44) (svar på 162019)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 178.21.253.0)
Index
162021: sv: møg starter (03-12-2019 21:06:52) (svar på 162015)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.176.250.54)
'Røg' hele starteren? Eller er det evt. bare relæet, der er brugt op? I tilfælde af sidstnævnte, så er det ikke en uoverkommelig opgave og tilmed billigt, at renovere kontakterne.

Hvad er symptomerne?

/Jens
Index
162022: sv: sv: møg starter (03-12-2019 22:40:55) (svar på 162021)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
I starten snurrede den kun lystigt uden at tage fat så prøv igen og den virkede fint men i løbet af de sidste to uger er det blevet helt galtogdet sidste den udgød var at gå helt i stå og kom kun med et par omgange og nu er den helt færdig som gårdsanger. Det siger blir båt og klik. Tænker den er færdig i mekanikken den er på 2,1 kw prøver at tage billeder men mobilen vil ikke zone ind har dog fundet ud af at en hr Holger Christiansen er importør fra Indien af den famøse starter
Sååå godt jeg ikke stod nede på Omaha Beach og højvandet var på vej ind
Tsk for jeres hjælp indtil nu mangler lige et sted at ligge uden vand på gulvet
Mvh Jens
Index
162023: sv: sv: sv: møg starter (04-12-2019 07:22:59) (svar på 162022)
Bo Hansen #2763, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.99.0)
Mener jeg har en på lager dog brugt 40291588
Index
162026: sv: sv: sv: sv: møg starter (04-12-2019 13:40:14) (svar på 162023)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Tak Bo, det er pænt af dig. Jeg tænkte på at ringe men handlede hurtigt da jeg har den som alm bil.
Så status er, nu med ny starter og samtidig med lidt alm fejlfinding, en dygtig auto elektriker spurgte om jeg havde kontrolleret gløderør, øh næ ikke lige for tiden, men to af dem er ikke virkende, så hypotesen er: hvis man har lidt svært ved at starte her i kulde tiden, så holder man jolidt på med starteren og motoren løber jo lidt igang så den "kobling " i starteren kan ikke tåle at løbe med og så ryger den.
i mine øre lyder meget plausibelt, og den indiske starter har holdt ok meeeen pap og plastic er billigt.
Tak for de gode kommentarer og links super godt derude, tumbs up.
MVH Jens nu med ny starter og fire nye gløderør på vej.
Index
162037: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (05-12-2019 18:55:12) (svar på 162026)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.120.34)
Som jeg sagde Jens, problemerne kommer med kulden!! Du må da have kunne mærke at gløderørene ikke virkede? Den skal starte på max 2 omgange.
24V starteren er en stærk satan og der skal noget til at svede den af. Hvis det var de batterier, du købte til forrige Klassikertræf, så ville jeg nu lige køre en tester på dem. Specielt hvis du har kørt længe på starter, længe.
Index
162038: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (05-12-2019 19:44:53) (svar på 162037)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Roger.! dem kontrollerer jeg igen, men der er nu en NY starter på og det med de gløderør det er læring igen. men de er her i morgen og SÅ er det fikset. tjek.. Skal også spørge om man kan lave en "bro" fra gløderør til gløderør så hvis der er et der svigter så standser spændingen ikke der.
har iøvrigt lige sat lidt mere originalt gummiliste på ved min dør så nu trækker det ikke mere den vej og fire små huller er lukket, det er en fin bil efterhånden. den måtte man kan købe hos Thansen de passer perfekt under sædet så det er også lukket og et stykke grønt milli presenning skal skæres til til et "fumecurtain", iøvrigt tak for de gode råd og vejledning til dem af jer der har hjulpet med den skide starter.
Med rover hilsen
Jens endnu i Lightweight
Index
162039: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (05-12-2019 19:58:59) (svar på 162038)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.89)
Mjoee, mht gløderør, er det den gamle type, med grisehaler, så er de serieforbundet og har musketeer-ed "er der et, der ikke virker, er der ingen der virker" hvert rør er 2volt, forbinder du uden om eks 2rør, vil øvrige højst sandsynlig brænde af.
Dog findes der en nyere type rør med massiv-ende som er parallel-forbundet, her kan man koble ind og ud som man lyster--- går ud fra der er taler om den originale to-en-kvart diesel.

Index
162040: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (05-12-2019 20:31:53) (svar på 162038)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.120.34)
2 brændte grisehaler er nærmest umuligt, da de er serieforbundet. Hvid der ER to, som er brændt over, så er det nok et forkert sprøjtemønster fra en dyse, der brænder det af. Det har jeg før hørt om.
Jeg har endnu til gode at opleve defekte grisehaler :-)
Index
162041: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (05-12-2019 21:13:04) (svar på 162040)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
HHHMMMM en s 2 diesel m 2,25 model milli 24 v de rør er forbundne m en ledning i toppen af røret, tror lige jeg vil vove mig ud i stormen og tage et billede.
MVH Jens
Index
162042: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (05-12-2019 21:42:35) (svar på 162041)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Kors for en møgstorm, men her er en update på gløderør i billedform.

mvh Jens
Index
162043: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (05-12-2019 22:56:34) (svar på 162042)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.89)
Jeps, det er den gode gamle type serieforbundne med grisehale (stikkende ind i brændkammeret/topstykke.
Index
162047: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (06-12-2019 10:03:22) (svar på 162043)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Så proceduren er at afmonterer kablerne og så skrue røret ud os derpå baglæns.??? hhmmm så sku det være lige til at gå til i perlestenene.
MVH Jens
Index
162048: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (06-12-2019 13:12:09) (svar på 162047)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.89)
Jow bedste Eggert, ved ikke med vejret på din hjemegn, her midt på Djævleøen blæser der en wuæeldi viend og ikke rigtigt oplagt noget for udendørs sysler, men nok om det, afmonter ledninger på rørene, du behøver ikke at mærke ledn, de kan kun sidde på en måde, løsn de gamle gløderør lidt og blæs så ren rundt om gevindet med trykluft, udskru rørene- smør lidt kobberfedt på gevindet på de nye rør og iskru og spænd med anbefalet mm, undersøg ledninger og kabelsko for ir evt skrab ir væk med hobbykniv, giv kabelsko lidt syrefrit vaseline/polfedt og monter ledninger og viola, den gamle færge springer igang som aldrig før.
Index
162053: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: møg starter (06-12-2019 23:19:37) (svar på 162048)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Tak for det Verner, det vil jeg huske, ser du der er nemlig en lille plan i tankerne, om kampvognen ikke blir solgt inden jul. For 75 år siden overnattede en flok hårdt prøvede soldater i deres frosne huller d. 24-12 stedet er ved Foy og det skal prøves. en del af det et par nu afgåede medlemmer og jeg talte om sku prøves, såååå måske...........
og kampvognen den har en del historie der skal skrives endnu.

Med Rover hilsen
Jens i kampvognen