tilbage

Land Rover Forum  

Index
16245: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 01:31:40)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.10)
Ja så kører den igen, letkøbte meninger om indbildte problemer, og med lige så letkøbte ”løsninger”.
Få og enkelte problemer bliver blæst op til generelle tilstande, de kloge kan straks finde nogen at kritisere, og snart kører hele møllen igen.
Denne gang var det så Freelander ejerne der skulle ”forsvares” og snart kom Discovery ejerne med i puljen. Adskillige blev udnævnt til skurke: de gamle, de bulede, de ledende, de aktive, de inaktive, de 10%, de 90%, de nye, de fine. Et stort sammensurium af meninger om dette og hint.
Svaret på dette indlæg er også til at forudse, nemlig at dette forum skam er for alle, at alle har ret til en mening, og spørgsmålet om hvad HB er bange for, dukker nok også op, for det gælder jo om at holde gryden i kog.
Svaret på alle spekulationerne er ret simpelt, DLRK er for alle med interesse for Land Rovere.
Og det bliver nok med Freelander og Discovery, for ikke at glemme de nye modeller, der snart dukker op fra Land Rover Fabrikkerne, lige som det var med Range Roveren.
Når bilerne bliver gamle nok til, at ejerne kan nænne at bruge dem i terræn, vil vi se en stor tilslutning til det vi foretager os, også fra disse.
Vi har på Landsrådet allerede for år tilbage diskuteret, hvor vigtigt det er også at tage vel imod nye medlemmer i Freelandere , vi har på Landsrådet i år afsat et anseeligt merbeløb til det aktiv, som vi er sikre på kommer alle medlemmer til gode, nemlig Oasen.
Vi har tidligere lavet ”forbrugerundersøgelser” men da det kun er de i forvejen aktive, der svarer på undersøgelserne, vil det nok ikke give meget mening i dette tilfælde. Men hvis Poul, som jo er sekretær i den største region i landet, kan finde en smart måde at gøre dette på, vil vi da opfordre ham til at gå i gang.
Vi kan nok blive enige om, at med det antal medlemmer som regionen har, vil undersøgelsen blive ganske repræsentativ.
Efter en dejlig uge på landsstævnet i Sønderjylland, hvor alle modeller var ude at køre, og hvor alle havde det dejligt, også på tværs af eventuelle skel, indbildte eller virkelige, er det lidt forstemmende at læse den sidste uges debat.
Vi der var der, i den virkelige verden, kan ikke nikke genkendende, til denne ”netverden”, men vi er jo også bare de aktive, og vi ved jo ikke hvad de inaktive, og dem der aldrig ytrer sig mener. Måske skulle de inaktive ytre sig lidt mere, med risiko for så at blive aktive.

Med Land Rover hilsen
Hartley.
Index
16248: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 07:56:58) (svar på 16245)
Keld Gunnar Harder Andersen #1582, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.41.72)
Jamen. det er da et diskutionsforum !!
Men jeg må vel stort set give Hartly ret, da jeg møtte op i klubben i 1985 i en Range Rover var jeg heller ikke "lige velkommen" alle steder, men nu er der jo mange RR..
Til Poul vil jeg sige, vi "aktive" skal måske bare være glade for at de "ikke aktive" vil betale deres kontigent, så vi er registreret som en større klub, og de er med til at betale for, at vi kan more os. Deres formål er tilsyneladene ofte en billiger forsikring, og så er det vel fint, samtidigt lære de jo også noget om at bruge bilen rigtigt på "kørekursus".

Rover Hilsen Keld 1582
Index
16250: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 09:24:58) (svar på 16245)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.92)
Hej Hartley.

Det er korrekt at jeg er sekretær i Region Østsjælland; den medlems-antal-mæssige største region i DL-RK.
Jeg har ved forskellig lejlighed forsøgt at skaffe flertal for en sådan undersøgelse af, hvad medlemmerne egentlig interesserer sig for og ønsker, men hidtil uden held.
Skal en sådan medlemsundersøgelse laves rigtigt, vil det koste nogle penge, hvilket måske er baggrunden for, at jeg ikke har kunne skaffe flertal for sagen.
En anden årsag til modstanden imod sådan en undersøgelse, kan jo også skyldes at en sådan aktivitet vil forpligte.
Vi kan jo ikke først gå ud og spørge medlemmerne hvad de ønsker, for derefter måske at levere en "anden vare" end det undersøgelsen måtte komme frem til.
Vi må nok erkende, at vi i DL-RK reelt ikke ønsker anden udvikling, end den der kommer af sig selv...
Med venlig hilsen
Index
16258: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 11:54:41) (svar på 16250)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.92)
Hermed en rettelse til mit indlæg om en medlemsundersøgelse:

Sagen har været drøftet et par gange (med megen følelse), men aldrig taget til afstemning, så derfor er det en forkert formulering, at jeg ikke har kunne skaffe flertal for ideen.
Jeg vil tage skridt til at få spørgsmålet behandlet på næste bestyrelsesmøde i Region Østsjælland (som jo nok, sammen Region Nordsjælland, er de regioner der har flest medlemmer med nye Land Rovere), således at vi kan få en formel beslutning på sagen.

Og i fald der er flertal for ideen, skal jeg nok lave arbejdet, efter godkendelse af bestyrelsen.

Med venlig hilsen
Index
16253: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 09:52:38) (svar på 16245)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Hartley

Jeg forstår til fulde at du gerne vil gyde olie på vandene, men der er også en virkelighed for de der ikke deltog i Landsarrangementet som det vil være forkert ikke at reagere på.

Når jeg gør opmærksom på at der er Freelander-ejere der ikke føler klubben er noget for dem, når de har læst referater fra og invitation til kommende arrangementer, er det deres oplevelse af klubben. De føler helt enkelt ikke at klubben tilsyneladende har noget at tilbyde dem - udover forsikringsordningen. Man kan ikke se bort fra dette, da en større og større del af medlemmerne efter vores vurdering rent faktisk kører i nye/nyere biler og modeller.

At de bare kan møde op og være aktive, gør intet for at få fat i dem, og få en dialog med dem, og det er det der efterlyses. Det er ikke fordi de ikke har lyst, de har bare ikke lyst til at deltage i de mudderbade der er det fremherskende element i klubbens aktiviteter. Med den størrelse klubben har bør der også være plads og mulighed for at lave endet end terrænkørsel.

Jeg har een gang spurgt hvor man tror alle de nye medlemmer kommer fra, og kan så tilføje, hvorfor kommer de og er det nok for klubben????

Som ansvarlig ledelse af så stor en klub må det da være relevant at vide hvem det egentlig er der er medlem af klubben og hvorfor. At mene at de bare skal møde op - jamen hvad er det der forventes de skal møde op til - mudderkørsel?? Det er måske ikke lige det der tænder dem, med en ny bil og måske manglende lyst til efterfølgende at skrue selv. Og det er her der mangler lidt iniativ, og beklageligvis er det ikke et indbildt problem.

Du nævner selv Landsarrangementet, jeg så ikke en eneste Freelander deltage i Trial, og efter min vurding ville de heller ikke kunne gennemføre mere end en af banerne, så at klubben er for alle??? Jeg håber du selv kan se paradokset, man siger man er for alle, men det der laves udelukker dem fra at deltage som andet end tilskuere, hvilket fører til diskussionen om hvad der kom først - ægget eller hønen. Men det er arrangørerne der sidder med ekspertisen til at lave baner, ikke de nye medlemmer.

Og dette skal ikke opfattes som kritik, men som en opfordring til at vurdere om den måde man griber tingene an på, også er i tråd med den virkelighed som de endnu ikke aktive medlemmer oplever. Der skal heller ikke herske tvivl om at jeg helst ser en stærk klub hvor man også får fat i de nye medlemmer.

Du kan heller ikke forvente at de inaktive ytrer sig med meget andet end tekniske spørgsmål, når man ser den til tider heftige debat et tilsyneladende ufarligt spørgsmål kan afstedkomme.

Bedste hilsner
Ib





Index
16255: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 10:46:21) (svar på 16253)
Karsten Bakmand #3141, reg. vjy (medlem) (ip-adr: 195.215.93.235)
Svar til Ib Hammer,

Som et glad,aktivit medlem af DLRK, kan jeg godt blive lidt vred over, at klubbens arrangementer er "mudderbade" - der foregår da en masse andet, smukke greenlanings fx. hvor det også er muligt at deltage i en ny bil, og stadig lærer sin bils mange finesser at kende - uden at skrue bagefter.

Med hensyn til årets Trial i Nr.Hostrup var det måske lidt ekstremt - men arrangørene er altså ikke vejrguder.Trial er en rigtig fin måde at lære både bilens og egne begrænsninger at kende på, og det er jo ikke ved hvert eneste Trial at vejrguderne har valgt at åbne sluserne så vi sejler rundt i mudder. Selv blev jeg lidt klogere og måske lidt bedre til at køre terræn, da jeg vågede mig ud i det glatte føre i min fine Defender (læs:passet og plejet - og ikke en skramme).

Min opfordring er som altid - mød op med åbent sind, og giv os en chance til at vise hvad vi også er.

Hilsen
Rikke Pajbjerg.
Index
16257: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 11:25:03) (svar på 16255)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Ja - klubben er givet meget andet, men prøv at læse Oasen og se hvad det er artiklerne om arrangementer omhandler, og der er intet galt med artiklerne.
Men det er Highland Challenge og Seest Grusgrav, ligesom regionssiderne er fyldt med referater fra terrænkørsel.

Tror du selv, hvis du havde en nyere Freelander, at det ville virke tiltrækkende på dig og give dig lyst til at møde op. Du ville alligevel kun kunne deltage som tilskuer.

Og det er det indtryk der efterlades.

Der er nu ikke noget at blive gal over, for det der er essensen i det jeg skriver er at man skal forsøge at få fat i så stor en del af medlemsskaren som muligt, og lave aktiviteter hvor alle kan deltage. Som det er nu er det kun et fåtal af aktiviteter der tiltrækker Freelander som andet end tilskuere. Og det er sådan de Freelander ejere jeg taler med oplever klubben, og det er nu engang sandheden for dem.

Som jeg nævnte var det nok kun et fåtal af aktiviteter der var tilrettelagt så også Freelander kunne deltage aktivt på Landsarrangementet, og det var ikke vejrligets skyld, de aktiviteter de kunne deltage i kunne være klaret med en almindelig 2-hjulstrukken personbil.

At man selv har en god oplevelse, bør da betyde at andre medlemmer også skal have den mulighed, og det er da ikke noget at blive vred over. Det jeg ytrer ønske om er at klubben udvikler sig så alle medlemmer kan deltage aktivt.

bedste hilsner
Ib
Index
16265: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 19:38:31) (svar på 16257)
Verner / 451 - Østsj. (medlem) (ip-adr: 80.196.242.197)
Hér i agurketiden.....

Tjae, man kan da høre at der er basis for 2 Land-Rover klubber i Danmark; og hvorfor egentlig ikke. Land-Rover Danmark og en del af skribenterne hér udtrykker masser af energi og sprudler af idéer til en ny god og social klub med indflydelse for alle medlemmer, og ikke kun nogle få frelste.

Med sommerlige hilsener fra en familie som netop er hjemkommet fra et 'Stalinistisk' landsarrangement i Sønderjylland.

Verner / 451. - Østsj.

PS. Så mener jeg personligt at det ville klæde Land-Rover Danmark at holde sig til noget mere forretningsmæssigt på dette forum.
Index
16266: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 20:35:07) (svar på 16265)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.59)
Verner,
det klæder dig ikke, at ville give Ib Hammer mundkurv på fordi han er ansat i Land Rover Danmark. Jeg mener, at Ib er medlem og på trods af 'dobbeltmandatet' har han samme ytringsfrihed her på Forum som alle andre.

Og hvad forstår du under begrebet 'Statinistisk' Landsarrangement ? Skulle I afsynge 'Internationale' eller blev nogle sendt til Gulag ?
Index
16275: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (13-07-2004 21:53:30) (svar på 16266)
Verner Odd Rasmussen #0451, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.242.197)
Hej Paul.

Sådan som jeg læser det, er det Rover Danmark der skriver. Ingen mundkurv til Ib, men der står da (Medlemsstatus ukendt...

Ked af at igen bruge metaforer, som det vist hedder....

Land-Rover hilsen.
Verner / 451.

PS. Jeg troede at vi skulle ses til Landsarrangementet.
Index
16366: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (16-07-2004 09:00:49) (svar på 16275)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Hvor ville det dog være dejligt hvis man debatterede sagen og ikke gik efter personen - og da du nu er så glad for metaforer - "hvis man ikke kan gå efter bolden, så gå efter manden"
Mit medlemskab har jeg gjort rede for. Rent faktisk har jeg to medlemskaber eller rettere jeg har et og min kone, som er en særdeles selvstændig person, har sit eget.
Jeg udtaler mig både som Land Rover Danmark og som menigt medlem, jeg går ud fra man selv kan udrede hvornår det er det ene og hvornår det er det andet, og jo - ofte vil der være sammenfald. Fordi vi som importør gerne vil (og gør) henvise nye ejere til en stærk og alsidig klub, der har noget at tilbyde alle medlemmer uanset modelvalg.
Det jeg har prøvet at gøre opmærksom på, er at klubben selvom den siden midten af 80'erne er vokset fra omkring 500 medlemmer til ca. 2000 medlemmer, er at antallet af aktive stort set ikke er ændret.
Som regionsledelse ville jeg have det dårligt med ikke at have information om hvad de medlemmer hvis interesse jeg har påtaget mig at varetage, og som jeg har meldt mig til frivilligt, har af forventninger til klubben og regionen. Ligeledes ville jeg have det dårligt med at det kun er et relativt begrænset antal medlemmer der mødte op til regionens aktiviteter. Og det har ikke noget med velsmurte salgs- og markedsføringsfolk at gøre, det er den gamle tese om at viden er magt. Kun på den måde ville jeg være i stand til at lave arrangementer der kunne tiltrække de endnu ikke aktive medlemmer. Men sådan er vi jo nok så forskellige.
Der er måske også nogle der har fået forståelsen af at Freelander-ejerne ikke vil køre i terræn, det er forkert, for det vil de gerne. Det ser bare ikke ud som om de kan deltage som andet end tilskuere, når man læser artikler, referater og regionssider.
At nogle prøver at drage mine hensigter i tvivl - tja - prøv at læse mine indlæg en gang mere, tag de positive briller på, og lad så være med at tro at bare fordi det er importøren, eller mig, så er det nok mistænkeligt. Opdag at jeg rent faktisk ønsker en stærk klub, en klub der er for alle medlemmer, og det er vel egentlig det der er formålet med klubben. Jeg har bare en fornemmelse af at klubben er stivnet en kende og ikke er fulgt med udviklingen, f.eks. overfor den nye type bil som Freelander repræsenterer (og der er flere nye modeller på vej). Hvis jeg nu skal stille et drilsk spørgsmål - har de enkelte regionsledelser overblik over hvad deres medlemmer rent faktisk kører i og hvordan fordelingen er mellem de enkelte modeller.

med ønsket om en god sommer
Ib
Index
16368: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (16-07-2004 10:08:40) (svar på 16366)
Verner / 451 - Østsj. (medlem) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Ib. (medlemsskab ukendt).

Nu er 'hvis man ikke kan gå efter bolden, så gå efter manden', vel egentlig ikke en metafor, men mere en talemåde..

Der er vel ingen som decideret er gået efter din person, men du må da indrømme at når du ikke skriver dit medlemsnummer og region, så tror 'nyere' medlemmer måske at du kun repræsenterer Land-Rover DK og kan måske ikke lige lure om det er menige Ib eller Land-Rover DK's mening. (Det er jo ikke alle der er så 'gamle' at de ved hvem du er.).

Mht. antallet af aktive medlemmer; så tror jeg bare at vi er ramt af den almindelige 'ugidelighed' i samfundet, hvor det er let at brokke sig, men sværere at komme ud af døren..

Jeg forstår ikke at du skriver at i gerne henviser købere til en 'stærk og alsidig klub, der har noget at tilbyde alle medlemmer uanset modelvalg', når du samtidig mener at vi egentlig ikke er særligt alsidige, men mest tilgodeser 'hard-core-off-road-folket-der-kører-Seriebiler og gamle Rangér Rover'e'.

I vores region har vi f.eks. prøvet at invitere et hold (ca.10-15) nye medlemmer til en søndag eftermiddag, hvor emnerne var : mød bestyrelsen, hvad går vi og laver og andre ting som kunne interessere os alle. Ved du hvor mange der der udtrykte ønske om at deltage? (Ja, det er et ledende spørgsmål)....

Mht. at tiltrække masser af medlemmer, så er det vel ikke sådan at klubben er ledelsen; klubben er vel medlemmerne og dermed er det også medlemmernes ansvar at der sker det som medlemmerne vil, for det er vel stadig sådan at man frivilligt melder sig ind i klubben; det er jo ikke noget der default følger med købet af en ny eller gammel Land-Rover.

Jeg tror at de fleste regionsledelser gerne vil have nogle input fra medlemmerne, men vi tager altså ikke på hjemmebesøg; folk må møde op. De som til gengæld møder op, får 'magten'; sådan er dét..

Det er bestemt ikke et drilsk spørgsmål om hvad folk kører i og det kunne da være en idé til fremtidige indmeldelser, at der var et modelfelt, som kunne udfyldes. Men hvis du dermed mener at man så skal lave det næste ½-år's program ud fra det og ikke ud fra de i forvejen aktive medlemmers ønsker, så tror jeg at vi skal holde 2-4 regionalforsamlinger hvert år, så der ledelsesmæssigt konstant er nogle som ikke er stivnede, men kan følge med i udviklingen..

Egentlig er det jo lidt trist med dette forum, da mange har en mening, men der er så få man kender ansigtet på!

Der er vist stadig lidt af industriferien og agurketiden tilbage, så mon ikke vi får flere af disse 'åhh, hvor er det synd for os der ikke kommer til arrangementerne, at der ikke bliver taget hensyn til os'.

Med de bedste Land-Rover hilsener.
Verner / 451 - Østsj.
Index
16373: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (16-07-2004 11:25:04) (svar på 16368)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Jeg føler ikke jeg har behov for at skilte med mit medlemsnummer, da dette ikke, med mine øjne, har andet end historisk værdi. Det er da heller ikke noget krav for at komme med indlæg.
Jeg ville ønske at det jeg skrev også blev læst, og ikke udlagt efter forgodtbefindende.
Jeg har flere gange udtalt at jeg ønsker en stærk klub for alle medlemmer, og jeg mindes ikke at have udtalt mig om at klubben kun er for hard-core terrænkørsel.
At i har lavet et "kom og mød os" arrangement, fint, men der jo noget der tyder på at det ikke er det der tiltrækker medlemmer. Derfor var det måske relevant at spørge dem hvad de har lyst til. Hvordan dette gøres har været oppe og vende, og egentlig er det vel en lille udgift set i forhold til det kontingentet de ikke aktive erlægger.
Jo - det er de enkelte regionsledelser der repræsenterer klubben udadtil overfor nye medlemmer, regionsledelsen der afstikker og for det meste arrangerer de aktiviteter regionen afholder, og dermed er med til at forme regionens fremtid. Det er vel egentlig det du sagde ja til da du stillede op som kandidat til posten som regionsleder?
Da der tilsyneladende ikke er nyt i debatten bør den efter min mening stoppe her, da det efterhånden ikke er andet end gentagelser og pindehuggeri.
Det vi kan blive enige om er at vi har hver vores opfattelse af hvordan klubben skal udvikles til gavn og glæde for alle medlemmer.

god sommer
Ib
Index
16376: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (16-07-2004 13:48:40) (svar på 16373)
Verner Odd Rasmussen #0451, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Ib.

Jeg er for såvidt enig i at stoppe hér, dog vil jeg gerne svare på dine udsagn og stadig påpege det forhold at de fleste medlemmer ikke engang møder op for at konstatere ved selvsyn at sagen forholder sig som du og andre mener.

Det med hvad man har 'ladet' sig vælge til, ja; det er vel egentlig ofte fordi man synes at tingene kan laves på en anden måde (sin egen og de medlemmer som stemte på én), og da der jævnligt er valg til bestyrelsen, er det bare at mobilisere alle de 'udstødte' og 'utilfredse' og så at 'hugge' til, når chancen for et holdningsskifte er til stede. (Der er jo tilsyneladende rigeligt med medlemmer at tage af, som til vores regionalforsamling, hvor jeg tror at 5% mødte op!.).

Jeg føler i allerhøjeste grad at jeg har været med til at forme den region jeg tilhører, men det har da selvfølgeligt også kun været i kraft af at jeg er aktiv. (Som Claus Kjøller har skrevet ved flere lejligheder : 'Ingen arme, ingen kage'.).

Det føles af og til som om at mange som melder sig ind, straks forventer at 'få' det hele på den halve tid, måske fordi man på forhånd ved at man ikke har tænkt sig at beholde bilen 'forever'.
Stadigvæk : klubben er medlemmerne og medlemmerne er klubben.

Tjae; det var ordene i denne omgang.

Mvh. og god weekend.
Verner / 451 - Østsj.

Nu åbenbart med skrivekløe......
Index
16347: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (15-07-2004 21:28:17) (svar på 16266)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.209.212)
Man kan mene hvad man ville om Ib Hammer's såkaldt dobbeltmandat Men han var nu en af de (få) første i klubben, og er ihvertfald enestående når han har sin Land-Rover Danmark hat på, idet at ingen anden importør gider mænge sig med medlemer af en klub, og slet ikke tage kritik til følge med svar & oplysninger og deltage i evt diskussioner. Hvis man bor i Norge som mig, så står Ib's væremåde i skarp kontrast til de Norske importør, i den grad at man vil ønske at Ib var ansvarlige herop også.
Rover Hilsen fra den Norske sommer,(begge dage hidtil)
2217.
Index
16350: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (15-07-2004 21:45:18) (svar på 16347)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.53)
Hej David,

Mange kritiserer Ib Hammer (nok mest fordi han tillader sig at have en markant holdning til Land Rover; såvel proffessionelt som privat).

Men der er vist ingen der med rette kan drage hans engagement i tvivl; hverken som proffessionel eller menigt medlem af klubben.

Og du har helt ret; hvis Ib Hammer i Rover Danmark A/S blev udskiftet med en glatnakke fra handelshøjskolen, iført nyslået MBA-uddannelse, så ville mange forhold se helt anderledes ud.

- og der er ikke noget galt med Handelshøjskolen eller en MBA-uddannelse, men til denne specielle funktion hos importøren af Land Rover-produkter, kan kunderne ikke få bedre person til jobbet (og DL-RK kan ikke få en bedre repræsentant blandt de "pengegridske" forretningsfolk).

Med venlig hilsen

Index
16277: sv: sv: Debat for debattens skyld??? (14-07-2004 00:30:34) (svar på 16253)
Jan Poulsen #6642, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.167.127.37)

Det virker som om du Ib ser på DLRK som en professionel organisation, der skal sende sine salgs- og marketingfolk ud for at få så mange ind i folden som muligt, og så servicere dem, måske endda forkæle dem. Intet er mere forkert. DLRK er medlemmerne. Det er mit klare indtryk at ALLE medlemmer har mulighed for at komme med idéer til aktiviteter, men fordi DLRK er medlemmerne havner aben altid hos den der stiller forslaget, og sådan må det også være.

Vi har alle en eller anden præference for hvad en rigtig LR skal være, som det også er nævnt i tidligere indlæg. Det er vel egentlig charmen ved klubben, men det ændrer ikke på at DLRK er medlemmerne, og det er derfor de aktive der bestemmer indholdet.

At DLRK og alt i tilknytning til klubben "styres" af gamle "seriefreaks" og "Muddogs", er ikke noget jeg har opdaget, snarere tværtimod. Når jeg læser Oasen (jeg har kun været medlem siden februar) er der så meget stof om nutid og fremtid, at jeg sommetider har tænkt at klubben er i lommen på Solihull. En tur til et regionsarrangement er heldigvis nok til at min vildfarelse tilbagevises med handling. Der er noget for enhver smag.

Best Regards
Jan poulsen