tilbage

Land Rover Forum  

Index
164663: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (19-10-2020 06:49:20)
Jannik Eriksen #9356, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.30.193)
Jeg er fuldt bekendt med 20% reglen og skat’s lange finger, så det behøver vi ikke tale om.

Men nogle der ved hvor meget der skal bygges om/passer sammen fra en RR eller Discovery til en Defender 300TDi alle ca årgang 96 hvis man vil ligge en V8’er i Defenderen?

Jannik
Fr.Sund
Index
164664: sv: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (19-10-2020 08:16:09) (svar på 164663)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 212.237.179.163)
Findes der en typegodkendelse med en 3.9 i en defender?
Index
164666: sv: sv: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (19-10-2020 16:19:24) (svar på 164664)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Nej - der er ikke lavet en dansk standardtypegodkendelse af denne variant - kun produceret i er begrænset antal i forbindelse med Land Rover's 50 års Jubilæum

mvh
Ib 0219
Index
164667: sv: sv: sv: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (19-10-2020 18:16:30) (svar på 164666)
Peter (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.75.236.52)
50th anniversary modellen er med 4.0 og registreret med 186 hk. som jeg lige husker den - reg nr BC75617

https://engine710.com/land-rover-defender-110-xs-2014/

Venligst Peter
Index
164668: sv: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (19-10-2020 19:40:50) (svar på 164663)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.235.60)
Hej Jannik

Vi har haft et medlem fra Østjylland med en 4.0 50th annivesery.

e11*96/79*0086*01 hedder EU-typegodkendelsen.

https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/108542

Måske det kan hjælpe lidt.

Mvh
Mads
Index
167924: sv: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (14-10-2022 16:59:47) (svar på 164663)
Lars Qvist Ibsen #4177, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 176.20.198.243)
Hej jannik

Jeg går lidt med de samme tanker; kom du nogen sinde videre med det?

Mvh 4177 Lars qvist
Index
168481: sv: sv: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (30-04-2023 19:08:43) (svar på 167924)
Jannik Eriksen #9356, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.23.160)
Hej Lars

Jeg fik undersøgt omkring den omtalte jubilæums model og det ser ikke ud til at man kan bruge attesten til den.

Så jeg bestemt mig for at det bliver en 3,5l som jeg også har fået indkøbt, det godt nok fra en SD1 der har haft en automatgearkasse.
Grunden til ønsket om 3,9/4,0 var std. indsprøjtning og slippe for karburatorerne.

Jeg er dog gået lidt i stå da jeg mangler svinghjul og kobling og et nyt koblingshus til gearkassen, resten har jeg næsten fået indkøbt

Normalt køre V8’eren med en LT85 gearkasse men jeg har købt R380 til formålet, jeg skal dog lige have skiftet højgearsaksel i den.

Projektet lever, men køre lidt i sneglefart
Index
168482: sv: sv: sv: defender 300 tdi til 3,9/4.0 V8 (30-04-2023 22:48:49) (svar på 168481)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.51)
Bedste klubkammerat, vær opmærksom på 3,5 V8 fra SD1 karburator 156hp helst skal køre på bly-holdigt benzin, i range rover classic V8 karburator sidder en LT 77 fra 1983 med lang gearstang og 1986 og frem med kort gearstang, , måske en sådan passer direkte?