16609:
sv: sv: sv: sv: sv: Oliespild ved diesel løfte pumpe. (27-07-2004 23:28:27) (svar på
16588)
Anders Poulsen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 194.255.252.7)
Sorry, Jens Peter.
Ro på. Jeg ser bare desværre alt for ofte, i mit arbejde som mekaniker, at det tit bliver en dyrere reparation i sidste ende, når bilejeren lige selv først skal prøve at reparere deres bil. Men vi mekanikere elsker når folk selv har skruet på deres biler...
Et eksempel: I sidste uge skiftede jeg et flækket topstykke på en LR, fordi kunden havde glemt at tilslutte blæseren ved en simpel kølerudskiftning...
Nu skal vi huske på det sikkerhedsmæssige aspekt i det. Som feks at lave sine bremser. Et bremseeftersyn er noget af det mest simple at udføre. Det handler bare som alt andet, at man ved hvad man gør. Hvis ikke, så hold fingene væk!!!
Jeg har lige et andet set eksempel på en der troede at luftskruen på bremsecaliperen var en smørenippel, der bare skulle have med fedtsprøjten, fordi den hang i bremsen...
Det handler bare om at kende sin begrænsning. Jeg leger heller ikke murer eller tømrer i min fritid, for det har jeg ikke en snus forstand på.